/Files/images/222/2020/ЮЛЯ.jpg

Крайц Юлія Станіславівна

вчитель фізичної культури ЗЗСО № 22

Номінація

«Нова українська школа: викладання навчальних предметів»

Тема:«Ігрова діяльність в стилі SMART на уроках фізичної культури в НУШ»

Провідна педагогічна ідея досвіду

Навчання фізичної культури в початковій школіспрямоване на досягнення загальної мети початкової школи, що полягає у всебічному фізичному розвитку особистості учня засобами фізкультурної та ігрової діяльності, формування в молодших школярів ключових і фізкультурних компетентностей, ціннісного ставлення до фізичної культури, успішного здійснення фізкультурнооздоровчої діяльності та виховання фізично загартованих і патріотично налаштованих громадян України.

Концепція «Нова українська школа» проголошує «збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально - предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей».

Тому я вважаю, що ігрова діяльність на уроках фізичної культури в початкові школі дає можливість підвищити в учнів інтерес до навчальних занять, дозволяє засвоїти більшу кількість інформації, заснованої на прикладах конкретної діяльності, що моделюється в грі, допомагає дітям в процесі гри навчитися приймати відповідальні рішення в складних ситуаціях.

Використання ігрових форм занять веде до підвищення творчого потенціалу учнів і до глибшого, осмисленого і швидкого освоєння матеріалу.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

Практика показує, вживанняігрових технологійз врахуванням вікових особливостей не втрачає актуальності. Кожному віку відповідає свій набір ігор. Ігрова технологія є унікальною формою навчання, яка дозволяє зробити звичайний урок цікавим і захоплюючим. Гра формує типові навики соціальної поведінки, специфічні системи цінностей, орієнтацію на групові та індивідуальні дії, розвиває стереотипи поведінки у людських спільнотах.

У дитячі роки гра є основним видом діяльності людини. За її допомогою діти пізнають світ. Без гри дітям жити нудно, нецікаво. Буденність життя може викликати у них захворювання. В грі діти перевіряють свою силу і спритність, у них виникають бажання фантазувати, відкривати таємниці і прагнути чогось прекрасного. За вмілого відокремлення гра може стати не замінимим помічником педагога.

Гра дарує щохвилинну радість, задовольняє актуальні невідкладні потреби, а ще – спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються чи закріплюються властивості, вміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому. І скрізь, де є гра, панує здоров’я, радість дитячого життя.

Науково – теоретична база досвіду

У російській педагогіці та психології проблему ігрової діяльності розробляли К. Ушинський, П. Блонський, С. Рубінштейн, Д. Ельконін. Різні дослідники та мислителі К. Гросс, Ф. Шіллер, Г. Спенсер, К. Бюлер, З. Фрейд і Ж. Піаже та інші. Кожна з технологій відбиває один із проявів багатогранного явища гри.

Стисла анотація досвіду

Мій девіз: «Повір у себе і в спорт повір, адже варто жити, коли є мета»

Моє кредо: «Я намагаюся вчити дітей здобувати знання, мати інтерес до уроку, щоб в учнів був гарній настрій на уроці і після уроку. На мою думку, від настрою залежить урок.»

Прискорення темпу сучасного життя ставить завдання активніше використовувати гру для виховання підростаючого покоління. Зараз зрозуміло, що ігри необхідні для забезпечення гармонійного поєднання розумових, фізичних і емоційних навантажень, загального комфортного стану.

У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися. самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні.

А. С. Макаренко писав: "Гра має важливе значення в житті дитини… Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все в грі…" Отже, гра, її організація – ключ в організації виховання.

В грі формується багато особливостей особистості дитини. Гра – це своєрідна школа підготовки до праці. В грі виробляється спритність, витримка, активність. Гра – це школа спілкування дитини.

Гра тільки здається легкою. А насправді вона потребує, щоб дитина яка грається віддавала грі максимум своєї енергії, розуму, витримки, самостійності. Гра постійно стає напруженою працею і через зусилля веде до задоволення.

Ігрові форми роботи в навчальному процесі можуть нести ряд функцій:

· навчальна;

· виховна;

· коректувально-розвивальна;

· психотехнічна;

· комунікативна;

· розважальна;

· релаксаційна.

Сьогодні суспільство вимагає такого вчителя, який володіє педагогічною технологією та крокує в ногу з сучасністю. Як говорив Адольф Дістервег, німецький педагог: "Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній."

Сучасний учитель- це безумовно творча особистість. Він повинен бути активним, комунікабельним, динамічним, працездатним, вольовим, впевненим у собі, толерантним, високо компетентним і творчим. Мої уроки спрямовані не тільки на визнання індивідуальності учня, але й на співпрацю. Для реалізації цих принципів запроваджую інноваційні форми і методи організації учнів на уроці. Я вважаю, останнім часом сучасна молодь все більше часу приділяє гаджетам та Інтернету, що негативно впливає на соціальну активність та здоров’я. Організація уроку в стилі SMART, на мою думку, дітям дуже подобається. Я часто ставлю себе на місце дітей і уявляю, якби я зараз вчилася в школі, мені б було дуже цікаво зіграти в SMART гру, в яку я граю вдома на телефоні, в реальному житті зі своїм класом.

SMART-гра це, коли учні самостійно підбирають, складають та реалізують гру. Smart-гра – це вид ігрової діяльності, основу якої складають різноманітні активні рухи з обов’язковим розвитком стратегічного мислення та кмітливості, які проводяться на свіжому повітрі та у спортивній залі, одночасно розвивають фізичну і розумову складові особистості:

  • це новий для учня вид рухової активності;
  • треба знати нові правила гри.

Я використовую такі SMART ігри, які розвивають:

  • уміння висловлювати власну думку усно і письмово;
  • критичне та системне мислення;
  • здатність логічно обґрунтовувати позицію;
  • творчість, ініціативність;
  • вміння конструктивно керувати емоціями;
  • здатність співпрацювати у колективі.
  • розвивати рухову активність, швидкість та спритність.
Гра Карусель.

Smart-складова гри: розвиток комунікативних навичок, логіки, уяви, вміння працювати в команді .

Інвентар: кеглі, фішки, обруч, мотузка.

Правила гри: Ведучий гравець стає у центрі між двома командами з мотузкою в руках. Навколо нього стоять кеглі, на яких написані букви або цифри. Кожний учасник має підібратися до ведучого та збирати кеглі, за заданим правилом. (зібрати слово, або суму чисел). Ведучий має крутити мотузку так, щоб гравцям було складно дістати кеглі.

/Files/images/222/2020/фото 1.jpg/Files/images/222/2020/фото 2.jpg/Files/images/222/2020/фото3.jpg

Гра: ГОДИННИКИ

Обладнання: намальовані циферблати годинників, картки з часом

Кількість гравців: необмежена

Мета:удосконалювати навички визначати час за годинником.

Знайти і стати на циферблат, який показує вказаний ведучим час на картках. Перемагає той учасник, хто швидше знайде потрібний циферблат.

12:20; 13:25; 14:00; 14:35; 15:00; 18:00; 18:15; 18:50; 19:05; 20:00; 20:30; 21:55; 22:00; 22:40; 23:00;

00:20; 01:25; 02:00; 02:35; 03:00; 06:00; 06:15; 06:50; 07:05; 08:00; 08:30;

09:55; 10:00; 10;40; 11:00

/Files/images/222/2020/фото 4.jpg/Files/images/222/2020/фото 5.jpg/Files/images/222/2020/фото 6.jpg

гра «Шикуйсь!»

Хід гри:Гравці, об'єднавшись у дві команди, шикуються. Вчитель пропонує школярам зробити розрахунок. Потім називає певний номер.

Гравці з обох команд, чий номер назвали, мають виконати певний рух (побігти, замахати руками, стрибнути тощо).

Команда, гравець, якої першим відреагує, отримує бал. Виграє та команда, учасники якої більше разів були переможцями.

ВИСНОВОК

Впровадження та використання інноваційних технологій дає можливість встановити в своїй роботі різні форми взаємодії «учитель-учень», що дає можливість вчителеві спрогнозувати позитивне ставлення учнів до уроку фізичної культури та спорту.

У порівнянні зі стандартними програмами й підходами, використання інноваційних технологій, в тому числі SMART ігр, має деякі переваги, а саме:

ü підвищує інтерес до уроків фізичної культури;

ü зменшується кількість учнів, які мають спеціальну групу здоров’я, або зовсім звільнені від занять;

ü підвищує емоційність, насиченість та мотивацію учнів, щодо фізичного виховання в школі, відповідно зростає відвідування учнями уроків з фізичної культури.

Мета роботи та успіх обраного напрямку роботи, з використанням інноваційних технологій (SMART ігр) в системі фізичного виховання залежить від самого вчителя, його професіоналізму, творчості й майстерності, і, безперечно, бажання впроваджувати цей напрямок розвитку дитини в практику своєї професійної діяльності.

ВИКОРИСТАННА ЛІТЕРАТУРА

1. Заклюжний В. Л. Впровадження інноваційних технологій в системі роботи фізкультурно – оздоровчого комплексу / В. Л. Заключний // Фізичне виховання в школі. – 2006. - №3. – С. 9 – 12.

2. 14. Химинець В.В. Інновації в сучасній школі. – Ужгород, 2004. – 168 с.

3. Інтернет ресурси:

wym-1578830508699

http://www.ippo.if.ua/index.php/2012-10-23-11-51-07/82-uncategorised/735-111

https://fizkulturamo.at.ua/publ/robota_mo/vistupi_na_mo/udoskonalennja_suchasnogo_uroku_fizichnoji_kulturi

http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/innovatsiini-tekhnologiyi-na-urokakh-fizichnoyi-ku.html

Кiлькiсть переглядiв: 750

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.