/Files/images/222/2020/marina/Марина.jpg

Веретюк Марина Сергіївна

вчитель початкової школи ЗЗСО № 22

Номінація

«Нова українська школа: Дидактичне наповнення»

АВТОРСЬКА РОЗРОБКА

на тему: «Створення тематичного лепбука»

Вступ

Сьогодні система шкільної освіти зазнає суттєвих змін. Важливим аспектом освіти є формування у дитини «навчити вчитися самому». Перед педагогом стоїть завдання навчити дитину ставити перед собою мету і завдання, знаходити способи їх вирішення, а головне знаходити потрібну інформацію для вирішення поставленого питання серед величезної кількості джерел інформації. Сучасній дитині необхідно не стільки багато знати, скільки послідовно і доказово мислити, проявляти розумову активність. Зміст і методи навчання дітей молодшого шкільного віку спрямовані на розвиток уваги, пам'яті, творчої уяви, на вироблення вміння порівнювати, виділяти характерні властивості предметів, узагальнювати їх за певною ознакою, отримувати задоволення від знайденого рішення. Коли дитина сама діє з об'єктами, вона краще пізнає навколишній світ, тому пріоритет в роботі з дітьми слід віддавати практичним методам навчання. У зв'язку з цим перед нами педагогами стоїть завдання пошуку нових нестандартних форм взаємодії з вихованцями. На зміну традиційному приходить продуктивне навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей, формування у школярів інтересу до творчої діяльності. Одним з перспективних методів, які сприяють вирішенню даної проблеми, є лепбук.

Лепбук або як його ще називають інтерактивна тематична тека – це саморобна паперова книжечка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями, які дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд. У ній збирається матеріал з якоїсь певної теми.

Лепбук – це не просто виріб. Це прикінцевий етап самостійної дослідницької роботи, яку дитина виконала під час знайомства з певною темою. Щоб заповнити теку, дитині потрібно буде виконати певні завдання, провести спостереження, презентувати матеріал.

Створення лепбуку допоможе збагатити, закріпити і систематизувати інформацію, а розглядання теки в подальшому дозволить швидко освіжити в пам’яті цікавий матеріал.

Етапи створення лепбуку:

1.Вибір теми.

2.Складання плану майбутнього лепбуку.

3.Малювання макету теки.

4.Створення лепбуку в натуральний розмір.

Метою використання лепбуку є:

- розвивати універсальні вміння;

- планувати майбутню деяльність;

- домовлятися з однолітками;

- розподіляти обов’язки;

- шукати потрібну інформацію,

- узагальнювати та систематизувати;

- самостійно пояснювати;

- приймати власні рішення, спираючись на надбані знання і вміння;

- використовуючи усне мовлення, висловлювати своє бажання.

Завдання використання лепбуку є:

Навчальні:

1. Закріплення набутих знань з певної тематики.

2. Розвиток партнерських взаємин з дорослим і дітьми.

3. Розвиток умінь в узагальнювати, систематизувати інформацію.

4. Поповнення і систематизація знань дітей, шляхом залучення їх в ігрові, пізнавально-розвиваючі заняття.

5. Вчити класифікувати, узагальнювати та робити висновок.

6. Формування основ безпечної поведінки в побуті, соціумі, природі.

7. Надання кваліфікованої консультативної та практичної допомоги батькам.

Розвиваючі:

1. Розвивати дитячу самостійність та і ініціативність.

2. Розвивати пізнавальні та інтелектуальні здібності дітей.

3. Розвивати пам'ять, увагу, мислення, уяву.

Виховні:

1. Виховувати організованість у спільній діяльності.

2. Виховувати дружелюбність.

Значення «лепбука» для дитини є:

«Лепбук» допомагає дитині по своєму бажанню організувати пошук інформації по темі, краще зрозуміти і запам'ятати матеріал; це відмінний спосіб для повторення пройденого матеріалу. В будь - який зручний час дитина просто відкриває «лепбук» і з радістю повторює пройдене, розглядаючи книжку, картинки, грає в дидактичні ігри За рахунок наочної привабливості «лепбука» навчання проходить мимоволі. Досліджуваний матеріал успішно використовується дітьми в повсякденному житті; дитина вчиться самостійно збирати і організовувати інформацію.

Висновок

У висновку хочеться відзначити, що дана форма роботи допомагає створити умови для підтримки дитячої ініціативи, активності і творчості в класі. У процесі такої творчості дитина стає не тільки творцем своєї власної книги, а й дизайнером, художником - ілюстратором, автором власних історій, загадок, віршів. Така захоплююча форма роботи створює умови для розвитку пізнавальної активності, особистості, мотивації і здібностей дитини.

Технологія виготовлення лепбуку

Матеріали: Для створення «лепбуку» використовуються прості матеріали, які є у кожному домі або у кожному класі.

1. Цупкий папір, картон для основи.

2. Кольоровий папір.

3. Ножиці.

4. Клей.

5. Кольорові олівці, фарби, фломастери, маркери, ручки.

6. Скотч звичайний та двосторонній.

7. Картинки.

Послідовність роботи:

КРОК 1. Постановка проблеми.

Формулювання теми: «Всесвіт. Сонячна система , як структура компоненту Всесвіту. Планета Земля в Сонячній системі».

КРОК 2.

Складання плану.

1.Характеристика небесних тіл космічного простору.

2.Планети Сонячної системи та їх супутники.

3.Дивовижі Всесвіту(малі тіла Сонячної системи, астероїди, комети, метеори та метеорити).

4.Відкриття невідомих планет.

КРОК 3.

Створення макета.

Базовий варіант основи для лепбука

/Files/images/222/2020/marina/1А.jpg

Базовий варіант основи з розширеннями

/Files/images/222/2020/marina/1-Б.jpg/Files/images/222/2020/marina/1-В.jpg

КРОК 4.

Виготовлення «лепбука» у натуральну величину.

/Files/images/222/2020/marina/2.jpg/Files/images/222/2020/marina/1.jpg/Files/images/222/2020/marina/3(1).jpg /Files/images/222/2020/marina/4.png/Files/images/222/2020/marina/5.jpg /Files/images/222/2020/marina/7.png /Files/images/222/2020/marina/8.jpg/Files/images/222/2020/marina/10.jpg/Files/images/222/2020/marina/12.jpg


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.Гатовська Д. А. «Лепбук, як засіб навчання в в умовах освітньої системі». - Меркурий, 2015. — С. 162-164.

2. Е.Блохіна, Т.Лиханова «Лепбук – «книга на колінах». Журнал «Обруч»

№ 4 2015 р.

3. Мартинова Н.Т. «Лепбук» як вид спільної діяльності дорослого і дітей. [Електронный ресурс]. – Режим доступа: ttps://infourok.ru/proekt-lepbuk-prednaznachen-dlyasovmestnoy-deyateln.

4. Пестова Е.Г. «Лепбук». [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://nsportal.ru/detskiy-sad/materialy-dlya-roditeley/2016/01/06/lepbuk


Додаток 1

/Files/images/222/2020/marina/13.jpg

Макет виготовлення ракети

/Files/images/222/2020/marina/14.jpg


Додаток 2
/Files/images/222/2020/marina/15.jpg
Макет виготовлення лепбуку

/Files/images/222/2020/marina/16.jpg

Зразки кишеньок
Кiлькiсть переглядiв: 849

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.