/Files/images/булинг-2.jpg

В останні часи розмов про проблеми насильства точиться багато. Проте, на жаль, лише тільки розмов. Про це усюди говорять, а ось дієвих прикладів конкретної допомоги знають небагато. Особливо, коли ЦЕ стосується САМЕ ВАС. Особливо, коли ПРО ЦЕ соромно і лячно комусь розказати. Особливо, коли ПРО ЦЕ страшно ЗІЗНАТИСЯ в першу чергу САМОМУ СОБІ.

Будь-ласка, вчіться попереджувати біду, вчіть цьому інших.Збережіть себе, збережіть тих, хто поруч із вами, і тих, хто дійсно любить вас.


ЗАПОРІЗЬКА МІСЬКА РАДА

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ

ЗАПОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ №22

Запорізької міської ради Запорізької області

вул. Трегубова,18, м. Запоріжжя, 69041, тел.: (061) 224-77-60 Schооl2264@ukr.net Код ЄДРПОУ 20517403

Н А К А З
18.02.2019 № 23/а
Про заходи
щодо протидії булінгу

Відповідно до Закону України від 18.12.2018 № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», наказу департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 31.01.2019 №21р «Про заходи щодо протидії боулінгу» та наказу ТВО Дніпровського району від 07.02.2019 № 71 «Про заходи щодо протидії булінгу» з метою підвищення ефективності діяльності щодо запобігання та протидії булінгу в закладах освіти району

НАКАЗУЮ:

1. Соціальному педагогу Турчиній Є.С. та практичному психологу Квасовій О.С.:

1.1. Забезпечити створення у ЗЗСО № 22 безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі, шляхом реалізації плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу.

1.2. Розробити, затвердити та оприлюднити план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗЗСО № 22 до 25.02.2019.

1.3. Забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

2. Заступнику директора школи з НВР Веретюк М.С.

2.1. Розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видавати рішення про проведення розслідування.

2.2. Скликати засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживати відповідних заходів реагування.

2.3. Повідомляти Дніпровський відділ поліції ВП ГУНП в Запорізькій області та службу у справах дітей по Дніпровському району про випадки булінгу (цькування) в ЗЗСО № 22.

3.Заступнику директора з НВР Філь Т.А.:

3.1. Забезпечувати на веб-сайті ЗЗСО № 22 відкритий доступ до такої інформації та документів: правила поведінки здобувача освіти в ЗЗСО № 22; план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню); порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування; порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗЗСО № 22 та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

4. Класним керівникам та вчителям - предметникам:

4.1. Забезпечувати здобувачам освіти захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

4.2. Повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

4.3. Сприяти адміністрації ЗЗСО № 22 у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування).

4.4. Виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в ЗЗСО № 22.

5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи С.В.Ман


Додаток до наказу по школі

від 18.02.2019 № 23/а

Порядок
реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування) батьки, законні представники дитини, вчитель, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.

2. Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:

2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.

3. Результати службового розслідування викладаються в акті.
4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє Дніпровський відділ поліції ВП ГУНП в Запорізькій області та службу у справах дітей по Дніпровському.

5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та доводиться до відома постраждалого.

3. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).


Затверджено

наказ по школі

від 18.02.2019 № 23а

Порядок
реагування на випадки булінгу (цькування), застосування заходів виховного впливу в закладах освіти району

1. Звернення (повідомлення) про факти жорстокого поводження з дитиною подаються як самою дитиною, так і фізичними особами за місцем їх проживання за наявності фактів такого поводження або при реальній загрозі їх учинення.

2.2. Звернення (повідомлення) про факти жорстокого поводження приймаються посадовими особами органів внутрішніх справ, органів та закладів освіти, охорони здоров'я, управлінь у справах сім'ї та молоді, центрів соціальних служб для молоді та передаються для реєстрації до відповідного територіального підрозділу служби у справах неповнолітніх протягом однієї доби з моменту отримання звернення (повідомлення).

Технології реагування працівників школи на виявлені або встановлені факти булінгу:

· При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу батьки або вчитель повідомляє про це адміністрацію закладу.

· Адміністрація спільно із соціально-психологічною службою школи невідкладно реагує на представлені факти.

· Безпосередня робота класного керівника, практичного психолога та соціального педагога з булерами та жертвами.

· Бесіда з учнями класу щодо з'ясування проявів булінгу.

· Бесіда окремо з булерами та окремо з жертвами третирування.

· Бесіда окремо з батьками булерів та окремо з батьками жертв булінгу щодо ситуації, що склалася та визначення шляхів її подолання.

· Відпрацювання навичок поведінки жертв та виведення їх зі стану жертви.

Рекомендації класному керівникові у випадку, якщо цькування в класі вже почалося:

Важливо оголосити дітям, як ви до цього ставитеся.Говоріть не про жертву, а про кривдників, фокусуйтеся на їх неприпустимих якостях. Наголосіть, що ви будете дуже засмучені, якщо дізнаєтеся, що у вашому класі є діти, яким приємно когось ображати і мучити. Твердо акцентуйте, що така поведінка неприпустима, і ви в своєму класі цього терпіти не маєте наміру. Зазвичай цього буває достатньо, щоб кривдники принишкли (вони часто боязливі). На тлі затишшя можна приймати заходи по підвищенню статусу дитини-жертви і знайти для нього комфортне місце у класному колективі.

Перш за все поговоріть з дитиною, що постраждала та виступає в ролі жертви.Поясніть їй, що ви не зможете захищати її, якщо не будете твердо впевнені, що сама вона не провокує булерів. Скажіть, що вам дуже важливо бути справедливим вчителем і нікого не карати марно; візьміть з дитини слово, що вона не буде переходити до помсти, навіть якщо її дражнять. По-друге, підкажіть дитині, як краще поводитися, щоб булери швидше припинили третирування. Кривдники отримують задоволення не від самого процесу виголошення образливих слів, а від ефекту, якого досягають. Коли жертва плаче, сердиться, намагається заперечувати, тікає, вони відчувають свою владу над нею. Якщо ж колишня жертва відповідає сама весело і технічно, її перестають цькувати.

Поведінка дорослих (вчителів, психологів, соціальних педагогів та батьків) у спілкуванні з жертвами третирування має відповідати певним вимогам, оскільки від їхнього ставлення до проблеми та уміння контактувати з дитиною залежить вирішення ситуації. Дорослі, коли дитина повідомила, що вона є жертвою боулінгу, мають говорити:

· Я вірю тобі.Це допоможе дитині зрозуміти, що ви готові допомогти їй вирішити цю проблему;

· Мені дуже шкода, що це вібдбулося з тобою.Дитина відчуватиме, що ви намагаєтеся зрозуміти її почуття.

· У цому немає твоєї провини.Дитина розуміє, що вона не самотня в подібній ситуації, що деяким її одноліткам також доводиться відчувати або спостерігати різні варіанти залякувань, цькувань та агресії протягом навчання. Головне на цьому єтапі – спрямувати зусилля на подолання проблеми.

· Добре, що ти зумів сказати мені про це.Це впевнить дитину в тому, що вона правильно вчинила, звернувшись по допомогу та підтримку.

· Я люблю тебе і намагатимусь зробити так, щоб тобі більше не загрожувала небезпека.Це допоможе дитині відчути допомогу, захист та дасть надію на покращення ситуації.

Пропонуємо перелік заходів, які повинен вжити педагог, щоб уникнути ситуації появи аутсайдера в дитячому колективі:

- з самого першого дня роботи з класом слід припиняти глузування над невдачами ровесників. Всі ми можемо помилятися, і кожен з нас має право на помилку;

- також слід уникати висміювання, перехвалювання, наклеювання ярликів та зайвого порівняння дітей, не допускати віддавання переваги деяким учням, не підтримувати


/Files/images/булінг-1.png

Кiлькiсть переглядiв: 659

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.