СХВАЛЕНО

Рішення педагогічної ради протокол №7
від 20.06.2023
ЗАТВЕРДЖЕНО

наказ по школі №43
від 20.06.2023

СТРАТЕГІЯ

подолання освітніх втрат

у Запорізькій гімназії № 22

у 2023 – 2024 навчальному році


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Освітні втрати — це прогалини у знаннях і навичках, які виникають в учнівства під час освітнього процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами навчальних здобутків.

Освітні втрати можуть виникати з різних — як індивідуальних, так і системних — причин. Серед них: здоров’я, війна, пандемія, надзвичайні ситуації природного характеру.

Значний вплив також накладається на освітні втрати, зумовлені у 2020—2021 роках пандемією COVID-19. Окрім безпосередньої зупинки освітнього процесу, що мав місце у всій країні після 24 лютого 2022 року, а також обмежень дистанційного навчання, на виникнення освітніх втрат можуть впливати також інші чинники:

Ø бойові дії та окупація;

Ø повітряні тривоги;

Ø виїзд учнівства за кордон;

Ø переїзд у межах України;

Ø відключення електроенергії;

Ø руйнування значної частини закладів освіти.

Освітні втрати – як снігова куля: якщо ми маємо прогалини на певному рівні освіти, то ці прогалини зумовлюють наступні прогалини.

Що треба робити, щоб ці прогалини не накопичувалися? Насамперед важливо вчасно, хоча би на локальному рівні, кожному вчителеві та вчительці розуміти, які елементи навчального матеріалу є ключовими.

Сама собою ситуація не виправиться. Як доводить практика: якщо прогалини в навчанні вчителі намагаються наздогнати просто на заняттях, при цьому просуваючись у новому матеріалі, це не є ефективним та лише заплутує школярів. Необхідні цільові заходи, щоб допомогти учням надолужити втрачене.

Можливі варіанти:

1. Збільшення часу навчання

2. Прискорена освіта

3. Програми прискореного навчання

4. Корекційні програми

5. Адаптивне навчання

6. Програми надолуження освітніх втрат

https://osvitanova.com.ua/posts/5627-stratehii-nadoluzhennia-osvitnikh-vtrat-iaki-isnuiut-i-iaki-pidtrymuiut-vchyteli

Стратегія з надолуження освітніх втрат — це комплекс заходів для здобувачів загальної середньої освіти, спрямований

· на визначення прогалин у навчанні та їх компенсацію,

· а також на адаптацію,

· пріоритезацію предметів (знань та компетентностей),

· надання психологічної та соціально-емоційної підтримки.

Рекомендовані індикатори для моніторингу програм з надолуження освітніх втрат (на кінець навчального року)

Для оцінювання ефективності програм з надолуження освітніх втрат пропонуємо використовувати такі індикатори:

• кількість дівчаток і хлопчиків, які взяли участь у програмі;

• відсоток дітей, які покращили свої знання

- принаймні з одного предмета;

- вдосконалили щонайменше одну ключову компетентність;

- наскрізне вміння за результатами участі у програмі з надолуження освітніх втрат.

Програма подолання освітніх втрат за 2022-2023 навчальний рік, викликаних реаліями військового часу, розрахований

на 2023-2024 навчальний рік
№ з/п Зміст роботи Дата виконання Відповідальні
1. Визначення базових предметів (пріоритезація) до 30.08.2023 Педагогічний колектив
2. Затвердження базових предметів: ü початкова школа:
-українська мова (читання та письмо); -математика; ü середня школа 1) НУШ, 5-6 класи): -українська мова та література; -математика; -англійська мова; -історія України.

2) 7-9 класи: -українська мова та література; -математика; - англійська мова; -історія України; -біологія; -фізика; -хімія; -географія.
до 30.08.2023 Учителі 1-4 класів та учителі-предметники
3. Розробити діагностичні тести для визначення рівня опорних знань у школярів та вимірювання освітніх втрат з конкретного предмета. жовтень 2023 Зазначені вчителі-предметники та учителі початкових класів
4. Провести діагностувальні роботи без оцінювання: з метою виявлення прогалин, створити карту опорних знань власного предмету. До неї мають увійти найголовніші теми (правила, формули тощо), для кожного класу з певного навчального предмета. 2-3-й урок за календарним планом Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
5. Провести аналіз результатів ДР №1 з метою виокремлення уроків для повторення, коригування, уроків консультаційного характеру; продумати різнорівневі завдання, підшукати додаткові інтернет-ресурси, що дають можливість самостійного повторення вивченого в цікавій та ігровій формах. День проведення ДР №1 Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
6. З’ясувати пріоритетність тем, з яких виявлено найнижчі результати . День проведення ДР №1 Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
7. Здійснити адаптивне гнучке планування, яке передбачає: -перерозподіл навчального часу між темами; - закріплення раніше вивчених тем (на уроках та індивідуальні консультації учнів за запитом); - або розроблення власної навчальної програми, коригуючи зміст та результати навчання з урахуванням виявлених освітніх втрат. Після проведення ДР Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
8. Відповідно плану повторення, закріплення раніше вивчених тем, повторювати навчальний матеріал на відведених для цього уроках та індивідуальних консультаціях. 2 тижні листопада 2023 р. Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
9. Продовжити надолуження освітніх втрат через повторення базових знань кожної нової теми. Листопад Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
10. Провести ДР № 2 з метою перевірки рівня подолання освітніх втрат. Кінець листопада Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
11. Продовжити роботу над подоланням ОВ протягом навчального року. 2023-2024 н.р. Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
12. Провести ДР №3 з метою виявлення результатів роботи над подоланням освітніх втрат протягом навчального року. Травень-липень Учителі-предметники та учителі 1-4 класів
13. Провести моніторинг результативності проведеної роботи із подолання освітніх втрат з метою коригування планування діяльності гімназії на наступний навчальний рік. Адміністрація гімназії
Кiлькiсть переглядiв: 36

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.