СХВАЛЕНО Рішення педагогічної ради від (протокол № 9 від 26.05.2021 р.) ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ директора департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від «___»_____2021 №_____р

Стратегія розвитку

Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №22

Запорізької міської ради Запорізької області

на 2021-2026 роки

ЗМІСТ

Паспорт Стратегії розвитку закладу освіти

Вступ

Характеристика діяльності закладу освіти

Концепція розвитку закладу освіти на 2021-2026 роки

1. Загальні положення

2. Мета та завдання

3. Основні шляхи реалізації Стратегії

4. Матеріально-технічне та фінансове забезпечення

Шляхи реалізації Стратегії розвитку закладу освіти

1. Проєкт «Освітній процес»

2. Проєкт «Методичне забезпечення освітнього процесу»

3. Проєкт «Управління закладом освіти»

4. Проєкт «Кадрове забезпечення освітнього процесу»

5. Проєкт «Інформаційно-освітнє середовище»

6. Проєкт «Виховна система»

7. Проєкт «Здорова особистість»

8. Проєкт «Соціально-психологічний супровід»

9. Проєкт «Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу»

Паспорт Стратегії розвитку

Назва закладу освіти, адреса Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №22 Запорізької міської ради Запорізької області
Підстава для розробки Необхідність удосконалення якості освіти, оновлення її змісту і структури; вироблення освітньої стратегії з урахуванням якісних змін у державі; оптимізація механізму управління закладом освіти
Мета Стратегії розвитку Створення умов для забезпечення в закладі освіти якісної, сучасної, індивідуально-орієнтованої системи освіти відповідно до вимог в суспільстві, запитів особистості й потреб держави; забезпечення ефективного управління розвитком закладу освіти, перехід у 2022 році на новий тип закладу освіти – гімназію.
Наші цінності Унікальність кожної дитини, її право на вибір власного життєвого шляху; безпека та комфорт дитини в закладі освіти.
Місія Створювати комфортне освітнє середовище, в якому дитина росте здоровою, успішною і різнобічно розвивається в умовах довіри, свободи, рівності, вчиться змінювати себе і світ на краще та зможе у майбутньому максимально реалізувати свій особистісний потенціал
Візія · - дитиноцентрична школа, де кожен учень розвивається і натхненно навчається для життя; · - сучасний простір, що об’єднує однодумців (учнів, батьків, учителів) та надихає вдосконалювати себе і світ; · - місце, де зростають успішні учні — майбутні лідери, архітектори позитивних змін з великим українським серцем; · - територія довіри та можливостей для постійного розвитку учнів, батьків, учителів; · - ефективні вчителі-новатори, що володіють сучасними методами навчання та втілюють прогресивні ідеї;
Завдання Стратегії розвитку § впровадження освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій; § впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес; § створення толерантного, безпечного середовища у закладі освіти; § підтримка дітей і молоді з особливими освітніми потребами; § забезпечення консолідації та взаємодії із соціальними партнерами з метою інтенсифікації розвитку й удосконалення освітнього середовища; § приведення матеріально-технічного стану закладу освіти у відповідність потребам сучасної освіти
Термін реалізації Стратегії розвитку 2021-2026 рр.
Етапи Стратегії розвитку Організаційно-проєктувальний етап – січень- травень 2021 року: § розробка Стратегії розвитку закладу освіти; § визначення основних стратегій, заходів і механізмів розвитку закладу освіти. Аналітико-практичний етап – вересень 2021 року – вересень 2024 року: § практична реалізація Стратегії розвитку закладу освіти; § організація моніторингового спостереження за результатами виконання заходів Стратегії розвитку закладу освіти. Узагальнюючий етап – жовтень 2025 – грудень 2026 року: § аналіз досягнутих результатів виконання Стратегії розвитку закладу освіти; § визначення перспектив подальшого розвитку закладу освіти; § поширення позитивного досвіду.
Ресурсне забезпечення реалізації планування § здобуття педагогами, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами відповідної фахової освіти; § підвищення кваліфікаційного рівня керівництва та педагогічних працівників закладу освіти; § підвищення ефективності використання бюджетних і позабюджетних коштів; § залучення фахівців вищих навчальних закладів, державних та громадських організацій у якості консультантів; § розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних ресурсів (цільових соціальних проєктів, інвестицій, благодійних внесків тощо); § підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів.
Очікувані результати § забезпечення гідних умов для здобуття якісної, сучасної, індивідуально-орієнтованої системи освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості та потреб держави. § підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників (психолого-педагогічними знаннями та вміннями, володіння прийомами індивідуалізації навчання та виховання учнів); § підвищення рівня навчальних досягнень учнів; § підвищення рівня вихованості школярів; § створення ефективної моделі допрофесійної підготовки учнів, розвиток здатності учнів до вибору успішної професії та формування соціально значущих життєвих компетенцій відповідно до вимог сучасного ринку праці; § створення позитивного іміджу школи в соціумі, § підвищення її конкурентоздатності.
Показники ефективності планування § Поліпшення якісних показників ДПА, результатів предметних олімпіад з базових дисциплін; § збільшення позитивного іміджу закладу освіти та конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг; § збільшення контингенту учнів; § розширення ділових партнерських зав’язків.
Контроль, корекція й оцінювання планування § системний моніторинг реалізації Стратегії розвитку закладу; § участь батьків, громадськості в оцінюванні якості освітніх послуг.

ВСТУП

Підготовка Стратегії розвитку Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на 2021-2025 роки зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної і доступної освіти.

Пріоритетними напрямами розвитку закладу освіти є:

- організація навчальної, методичної та виховної роботи в закладі освіти відповідно до вимог нового Державного стандарту;

- створення умов виховання та навчання здобувачів освіти, які забезпечують збереження фізичного та психологічного здоров’я дітей;

- організація роботи з обдарованими учнями;

- професійний розвиток педагогічних кадрів;

- забезпечення, оптимізація та покращення матеріально-технічної бази;

- формування високого рівня інформаційної культури кожного учасника освітнього процесу;

- забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття відповідного рівня загальної середньої освіти згідно з їх можливостями, здібностями, з урахуванням індивідуальних фізіологічних та психічних особливостей;

- забезпечення ранньої соціалізації та підготовки дітей з особливими освітніми потребами до здобуття відповідного рівня загальної середньої освіти шляхом спеціально організованого освітнього процесу;

- надання кваліфікованої методичної і консультативної допомоги сім’ям, батькам або особам, які їх замінюють, у нагляді, вихованні та навчанні дітей з особливими освітніми потребами;

- надання комплексної педагогічної, психологічної, корекційно-розвивальної допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку;

- формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії.

Стратегія визначає основні шляхи розвитку закладу освіти. Вона скеровує педагогічних працівників до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального та безпечного середовища. Стратегія розвитку закладу освіти спрямована в площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи закладу, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість освітнього процесу, змісту освіти, форм і методів навчання й виховання, системи контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності всіх учасників освітнього процесу. Стратегія є комплексом методичних, матеріально-технічних та управлінських розділів із визначенням шляхів їх реалізації. У ній максимально враховані потреби педагогічного, учнівського та батьківського колективів школи.

Основними результатами Стратегія розвитку закладу освіти будуть удосконалення й модернізація сучасного освітнього середовища закладу освіти, системні позитивні зміни, підвищення рівня та якості освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Стратегія дає можливість виробити стратегічні та пріоритетні напрями діяльності закладу освіти на найближчі роки.

Аналіз діяльності закладу освіти

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №22 Запорізької міської ради Запорізької області забезпечує здобуття повної середньої освіти для учнів загальноосвітніх класів та для здобувачів освіти із особливими освітніми потребами. З 2022 року заклад освіти змінює свій тип, стає гімназією з початковою школою у складі, що буде забезпечувати здобуття базової середньої освіти. В спеціальних класах (ЗПР) та в інклюзивних класах ведеться робота, яка спрямована на усунення провідного дефекту і пов’язаних з ним порушень фізичної, психічної і мовленнєвої функцій. Також проводиться корекційно-розвиткова та особистісно-зорієнтована робота з учнями із розладами спектру аутизму, з дітьми, які мають можливість адаптувалися в умовах інклюзії в загальноосвітніх класах.

Станом на січень 2021 року в школі навчається 348 дітей, які за місцем проживання мають змоги отримувати якісні освітні та корекційно-реабілітаційні послуги спеціалістів, з них: 7 дітей з інвалідністю, 8 дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, 42 дитини з багатодітних та малозабезпечених сімей, 15 внутрішньопереміщених осіб, 10 – діти осіб, учасників бойових дій. Крім того, в закладі освіти функціонують класи: інклюзивні – 5 класів (10 учнів), ЗПР – 6 класів (52 учня).

Педагогічний колектив налічує 32 педагоги з вищою освітою, серед яких є: 2 вчителі з корекції розвитку, вчитель з корекції мовлення, вчитель з ЛФК. Освітні послуги надають: Відмінники освіти України – 8, вчителі-методисти – 2, старші учителі – 19, «спеціалісти вищої категорії» – 17, «спеціалісти першої категорії» – 7, «спеціалісти другої категорії» – 3, «спеціаліст» - 3.

Матеріально-технічне забезпечення закладу освіти:

1. Кількість споруд, майстерень, допоміжних приміщень – 2 споруди, 14 класних кімнат, 1 ігрова, їдальня - буфет (40 місць), 1 майстерня, спортивна зала, актова зала, 2 кабінети інформатики (20 робочих місць). 2. 13 планшетів для кабінету розвитку мовлення, 12 персональних ноутбуків, принтери – 10 штук.

3. Інтерактивна дошка – 9 штук.

4. Телевізори – 6 штук.

5. Заклад освіти підключено до локальної мережі Інтернет.

6. Забезпечено проточною холодною водою, гаряча вода забезпечується через користування Бойлерами.

7. Забезпечено внутрішніми туалетами.

Упродовж останніх років є позитивні зрушення в методичній роботі закладу: більш ефективно, завдяки розробленим методичною радою закладу заходам, проходить атестація педагогічних працівників, розповсюджується передовий педагогічний досвід, впроваджуються інноваційні форми і методи навчання і виховання.

Створені умови для розвитку ключових компетентностей, а саме: спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична, компетентність у природничих науках та технологіях, інформаційно – цифрова, уміння вчитися впродовж життя, соціальні та громадські, ініціативність та підприємливість, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя.

Корекційно-відновлювальна робота проводиться за такими напрямами:

- корекційно-розвитковий (соціально-побутове орієнтування, ритміка, ЛФК), розвиток мовлення, ігротерапія, пісочна терапія, казкотерапія, розвиток пізнавальних процесів, корекція емоційного стану).

- психологічний супровід (функціонує кабінет психокорекції, ресурсна кімната);

- фізкультурно - реабілітаційні заходи (спортивна зала, тренажерна зала).

Створено безпечне освітнє середовище для Нової української школи. З урахуванням основних принципів в оформленні та облаштуванні приміщень закладу:

- гнучкість дизайну;

- поділ навчального кабінету початкової школи на осередки для різних видів роботи та відпочинку учнів;

- економічні меблі;

- відсутність надлишкового нагромадження;

- незагромаджені вікна;

- дотримання балансу у візуальній стимуляції;

- уникнення зайвого візуального шуму;

- використання поверхні стін;

- наявність місць для відпочинку дітей під час перерви.

Організовано роботу гуртків за інтересами, вихованці яких – переможці обласних та районних фестивалів творчості, виставок-конкурсів, спортивних змагань, акцій.

Постійно ведеться робота по зміцненню матеріально-технічної бази закладу освіти.

Поряд з цим є ряд невирішених проблем, саме:

1. Недостатній рівень володіння сучасними комп’ютерними технологіями окремими педагогічними працівниками.

2. Слабкі читацькі інтереси учнів.

3. Недостатній рівень формування у школярів потреб і навичок самоосвітньої роботи, здатності до навчання упродовж життя.

4. Нерозуміння освітніх і виховних цілей батьками учнів.

5. Недостатня відповідальність батьків за навчання та виховання дітей.

Стратегія розвитку закладу на 2021-2026 роки

1. Загальні положення

Особливістю сучасної системи освіти є співіснування двох стратегій організації навчання – традиційної та інноваційної. Інноваційне навчання вимагає пріоритетної уваги до конкретизації навчального змісту і методик, які формують світогляд, ціннісні орієнтації, уміння самостійно вчитися, критично мислити, здатність до самопізнання і самореалізації з високою моральністю, особистісною відповідальністю, внутрішньою свободою, налаштованістю на максимальну самореалізацію, здатністю досягати високої мети раціональним шліхом, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами. Концепція Нової української школи, Державний стандарт початкової освіти та Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти орієнтує педагогів на перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до навчальних досягнень учнів, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (учень знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює, тощо). Разом із предметною підготовкою за роки здобуття базової загальної середньої освіти діти мають оволодіти ключовими компетентностями: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою; математична і базова компетентності в галузі природознавства; інформаційно- комунікаційна; соціальна і громадянська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’язберігаюча.

Діяльність закладу освіти ґрунтується на засадах особистісно- орієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Відповідно до Концепції Нової української школи заклад освіти працюватиме на засадах «педагогіки партнерства». Основні принципи цього підходу:

- повага до особистості;

- доброзичливість і позитивне ставлення;

- довіра у відносинах;

- діалог - взаємодія - взаємоповага;

- розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зав’язків);

- принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов'язань, обов'язковість виконання домовленостей).

Основна мета діяльності закладу – це безперервний процес підвищення ефективності освітнього процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, потреб особистості учня. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогіки та психології, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація освітнього процесу, допрофесійна підготовка здобувача освіти.

2. Мета та завдання Стратегії розвитку

Мета: створення умов для забезпечення в закладі освіти якісної, сучасної, індивідуально-орієнтованої системи освіти для здобувачів освіти та дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог у суспільстві, запитів особистості й потреб держави; забезпечення ефективного управління розвитком закладу освіти.

Відповідно до загальної мети, місією школи є різнобічний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей, формування в неї загальнокультурних і морально-етичних цінностей, ключових і предметних компетентностей, необхідних життєвих і соціальних навичок, що забезпечують її готовність до продовження навчання, життя у демократичному суспільстві, створення комфортного освітнього середовища, в якому дитина росте здоровою, успішною в умовах довіри, свободи, рівності, вчиться змінювати себе і світ на краще та зможе у майбутньому максимально реалізувати свій особистісний потенціал.

Візія полягає в очікуванні таких результатів:

· дитиноцентрична школа, де кожен учень розвивається і натхненно навчається для життя;

· сучасний простір, що об’єднує однодумців (учнів, батьків, учителів) та надихає вдосконалювати себе і світ;

· місце, де зростають успішні учні — майбутні лідери, архітектори позитивних змін з великим українським серцем;

· територія довіри та можливостей для постійного розвитку учнів, батьків, учителів;

· ефективні вчителі-новатори, що володіють сучасними методами навчання та втілюють прогресивні ідеї.

Найціннішим результатом освіти в особистісному вимірі є здорова дитина, мотивована на успішне навчання, дослідницьке ставлення до життя; це учень / учениця, які вміють вчитися з різних джерел і критично оцінювати інформацію, відповідально ставитися до себе та інших людей, усвідомлювати себе громадянином / громадянкою України, вміти реалізувати себе в суспільстві.

На реалізацію визначеної мети спрямовані основні завдання діяльності закладу освіти:

§ створення належних умов для функціонування системи освіти закладу освіти, яка забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини та дитини з особливими освітніми потребами, ґрунтується на єднанні сімейного та суспільного виховання;

§ сприяння гуманізації відносин у закладі та сім'ї,

§ забезпечення умов для виховання та соціалізації дітей і підлітків;

§ забезпечення суттєвого зростання якості освіти, створення комплексу умов рівного доступу до неї;

§ впровадження заходів у освітній діяльності, спрямованих на розвиток усвідомленого вибору та наступного освоєння навчальних професійних знань і навичок;

§ забезпечення подальшої роботи, спрямованої на усунення провідного дефекту і пов’язаних з ним порушень фізичної, психічної і мовленнєвої функцій.

§ запровадження в освітній процес здоров’язберігаючих технологій, створення безпечних умов навчання та виховання дітей;

§ створення шкільного середовища, що сприятиме прагненню учнів до самопізнання, самоаналізу, саморозвитку;

§ модернізація матеріально-технічної бази закладу;

§ створення інформаційно-навчального середовища, упровадження новітніх відкритих навчальних систем і відповідних педагогічних технологій;

§ створення умов впровадження початкової та базової освіти Нової школи; які поділяється на цикли:

початкова школа:

• перший – адаптаційний (ігровий;1-2 класи);

• другий - основний (3-4 класи).

базова школа:

· перший – адаптаційний ( 5-6 роки навчання);

· другий - базове предметне навчання (7-9 роки навчання)

3. Основні шляхи реалізації Стратегії

Умови реалізації Стратегії

Умовами реалізації пріоритетних напрямів Стратегії є запровадження нових педагогічних та управлінських технологій:

§ перехід на концептуальну форму розвитку освіти в закладі;

§ перехід на новий тип закладу освіти – гімназію;

§ впровадження системи постійного відстеження динаміки змін в освіті;

§ оновлення функцій управління відповідно до нових видів управлінської діяльності;

§ організаційне та функціональне оновлення діяльності методичної служби;

§ реальне забезпечення відкритості та доступності освітньої галузі закладу освіти перед громадськістю.

Очікувані результати реалізації заходів Стратегії

Основними очікуваними результатами вирішення завдань є:

§ формування культури спілкування та інформаційної культури учасників освітнього процесу;

§ впорядкування інформаційного обміну баз даних;

§ мотиваційний аспект набуття знань здобувачами освіти;

§ розвиток соціальної та комунікативної активності здобувачів освіти;

§ формування у здобувачів освіти навичок ефективного спілкування;

§ формування у здобувачів освіти культури збереження і зміцнення свого здоров’я;

§ створення безпечного толерантного освітнього середовища;

§ формування системи моніторингу освітнього процесу з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу освіти.

§ надання доступу педагогічним працівникам та учням до сучасних інформаційних ресурсів та технологій;

§ підняття освітнього процесу на новий якісний рівень;

§ залучення громадськості, батьків, учнів до плідної співпраці з метою розвитку закладу освіти.

4. Матеріально-технічне та фінансове забезпечення

Стратегія розвитку реалізується в межах загального обсягу видатків, виділених державним, місцевим бюджетами (субвенцією) на відповідні роки, а також передбачає залучення позабюджетних коштів інвесторів, меценатів, громадських фондів, інших юридичних і фізичних осіб, що не суперечить чинному законодавству України. Матеріально-технічна частина Стратегії щорічно коригуватиметься бюджетом та реальними можливостями позабюджетних надходжень.

Шляхи реалізації Стратегії розвитку закладу

Цільові проєкти

1. Проєкт «Освітній процес»

Мета:

§ забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку здобувачів освіти;

§ створення сприятливого та безпечного освітнього середовища для навчання, самовираження і самореалізації учнів;

§ сприяння різнобічному розвитку особистості, індивідуалізації та диференціації навчання;

§ розвиток життєвих компетентностей учнів та здатності навчання упродовж життя.

Завдання:

§ забезпечення реалізації права громадян на початкову та базову загальну середню освіту;

§ виконання вимог Державного стандарту початкової загальної освіти для здобувачів освіти та дітей з особливими освітніми потребами та Державного стандарту базової загальної середньої освіти у загальноосвітніх та спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;

§ підготовка учнів до подальшої освіти та трудової діяльності;

§ виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина;

§ розвиток особистості шляхом залучення до творчої діяльності;

§ забезпечення наступності між початковою загальною освітою та базовою загальною середньою освітою.

Пріоритети:

§ запровадження сучасних форм і методів навчання;

§ забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини;

§ формування особистості, що базується на знаннях, досвіді, цінностях,

здібностях, набутих завдяки навчанню і вихованню.

Шляхи реалізації

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Організація розробки та впровадження методичних рекомендацій щодо моніторингу оцінювання досягнень учнів Розвиток талантів, здібностей, компетентностей, наскрізних умінь здобувачів освіти 2021-2026 Керівництво, педагогічні працівники
2 Забезпечення учнів підручниками Створення оптимальних умов для здобуття освіти 2021-2026 Керівництво, завідувач бібліотеки
3 Реалізація Концепції Нової української школи Створення умов для набуття життєвоважливих компетентностей, формування наскрізних умінь в учнів 2021-2026 Керівництво школи, педагогічні працівники
4 Залучення батьківської громадськості до стратегічного планування та до участі в освітніх проєктах Підвищення рівня навченості та вихованості учнів, зміцнення матеріальної бази закладу освіти 2021-2026 Керівництво, педагогічні працівники
5 Формування національної ідентичності здобувачів освіти Супровід та підтримка обдарованості у дітей, зокрема формуванню в них життєвих стратегій у сучасному соціумі, обмін досвідом у практичній роботі з дітьми 2021-2025 Керівництво, педагогічні працівники

1.1. Додаток до проєкту «Освітній процес»

щодо реалізації Концепції Нової української школи

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Терміни виконання Відповідальні
1 Моніторинг адаптації новоприбулих учнів до навчання Створення сприятливого психологічного клімату для здобувачів освіти 2021-2026 Учителі 1-9-х класів, практичний психолог
2 Упровадження корекційної роботи в перший, адаптаційний цикл навчання (1-2 класи; 5-6 класи) Сприяння більш комфортній адаптації учнів до нових умов у здобутті освіти 2021-2026 Учителі, вихователі 1-2-х класів
3 Упровадження корекційної роботи в основний цикл навчання (3-4 класи; 7-9 класи) Формування самостійності, закріплення навичок самообслуговування 2021-2026 Педагогічні працівники
4 Уведення в дію формувального і вербального оцінювання Оволодіння учнями вмінням вчитися 2021-2026 Педагогічні працівники
5 Реалізація прикладного аспекту в початковому курсі математики Покращення математичної компетентності 2021-2026 Учителі 1-4-х класів
6 Упровадження курсу за вибором «Сходинки до інформатики» у 2-му класі Розвиток інформаційної компетентності здобувачів освіти 2021-2026 Керівництво, учителі 1-4-х класів
7 Психокорекційна робота з батьками дітей, які мають особливі освітні потреби Створення позитивних умов сімейного виховання 2021-2026 Практичний психолог, учителі, які працюють в інклюзивних класах та ЗПР
8 Створення системи співпраці (педагог-учень-батьки) Формування педагогіки партнерства 2021 Педагогічні працівники
9 Упровадження роботи «Школи майбутнього першокласника» Створення відповідного розділу на веб сайті закладу освіти. Розміщення важливо необхідної інформації та практично-зорієнтованих порад для батьків учнів 2021 Керівництво, учитель майбутнього 1-го класу

2. Проєкт «Методичне забезпечення освітнього процесу»

Мета:

§ підвищення якості методичної роботи із забезпеченням різноманітних форм навчання;

§ підвищення ефективності освітнього процесу;

§ стимулювання саморозвитку та творчого пошуку педагогічних працівників.

Завдання:

§ забезпечення освітнього процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою;

§ забезпечення цілеспрямованого методичного навчання педагогічних кадрів;

§ вдосконалення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників;

§ стимулювання педагогічних працівників до саморозвитку та самоосвіти, активізація їх творчого потенціалу.

Пріоритети:

§ ефективність методичної роботи;

§ інформальна освіта – особиста робота кожного педагогічного працівника;

§ участь у методичній роботі – обов’язок кожного педагогічного працівника.

Шляхи реалізації

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Забезпечення умов для професійного самовдосконалення педагогічних працівників Підвищення рівня фахової компетентності педагогічних працівників, сприяння їх саморозвитку 2021-2026 Керівництво
2 Підтримка добровільної сертифікації вчителів початкових класів Готовність вчителя до інноваційних перетворень у професійній діяльності 2021-2026 Керівництво, вчителі
3 Організація співпраці з установами та закладами України, що надають освітні послуги з підвищення кваліфікації Постійне підвищення кваліфікації педагогічними працівниками (виконання постанови КМУ від 21.08.2019 № 800) 2021-2026 Керівництво, педагогічні працівники
4 Залучення педагогічних працівників до участі у фахових та методичних заходах Всеукраїнського та обласного рівнів Підвищення мотиваційної активності, запобігання професійному вигоранню 2021-2026 Керівництво
5 Створення системи моніторингу динаміки зростання професійного і творчого потенціалу педагогічних працівників Підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників 2021 Керівництво, керівники методичних об’єднань
6 Вивчення, узагальнення та впровадження досвіду роботи найкращих педагогічних працівників закладу освіти Підтримка творчої діяльності педпрацівників закладу освіти, розвиток їхньої професійної компетентності, підвищення педагогічної майстерності, оновлення методичного та інформаційного забезпечення освітнього процесу і популяризації кращих педагогічних надбань 2021-2026 Керівництво, педагогічні працівники
7 Забезпечення умов для ефективної роботи методичних об’єднань Підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних працівників 2021-2026 Керівництво
8 Створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками та технологіями навчання Використання інноваційних методик у своїй роботі 2021-2026 Керівництво
9 Організація і проведення різноманітних методичних заходів для педагогічних працівників Удосконалення методичної роботи закладу освіти, розвиток здатності педпрацівників до ініціативної, творчої, пошукової діяльності 2021-2026 Керівництво, педагогічні працівники
10 Своєчасне надання різноманітних інформаційних послуг та консультацій Результат роботи вчителя – ефективний розвитку учнів 2021-2026 Керівництво

2.1. Додаток до проєкту «Методичне забезпечення освітнього процесу» щодо організації допрофільної освіти здобувачів освіти

№ з/п Зміст роботи Термін виконання Відповідальні
Управлінсько-аналітична робота
1 Вивчення нормативної бази щодо організаційного, методичного, інформаційного супроводу заходів з питань допрофільної освіти 2021 Керівництво, члени методичної ради
2 Укладання угод про співпрацю з закладами професійної освіти щодо удосконалення системи ранньої профорієнтації вихованців 2021-2026 Керівництво
3 Облаштування теплиці для запровадження дослідницької діяльності та допрофільної освіти із сільськогосподарської справи, квітникарства 2021-2026 Керівництво, учитель трудового навчання
4 Зміцнення матеріально-технічної бази навчальних майстерень столярної, слюсарної, швейної справ та декоративно-ужиткового мистецтва 2021-2026 Керівництво, учителі трудового навчання
Організаційно-методична робота
1 Вивчення досвіду роботи закладів освіти по запровадженню допрофільної освіти 2021-2026 Керівництво, учителі
2 Коригування змісту і структури навчальних програм (у відповідності до Концепції допрофільної освіти) 2021-2026 Учителі трудового навчання
3 Удосконалення системи методичної роботи з підвищення професійної компетентності педагогічних працівників 2021-2026 Керівництво, члени методичної ради
4 Запровадження курсів за вибором, факультативів, консультацій для учнів 8-9-х класів, що забезпечують поглиблення предмета майбутньої профілізації 2021-2026 Керівництво, учителі
Робота з педагогічними кадрами
1 Створення оптимальних умов для розвитку пізнавальних та професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб здобувачів освіти 2021-2026 Керівництво, учителі
2 Забезпечення участі учнів у заходах Всеукраїнського та обласного рівнів щодо розвитку їхніх професійних інтересів, нахилів та здібностей 2021-2026 Учителі
3 Організація психолого-педагогічного супроводу допрофільної освіти (анкетування, бесіди з батьками учнів щодо правильного вибору професії їхніми дітьми , тижні профорієнтації) 2021 -2026 Практичний психолог
Інформаційно-просвітницька робота
1 Участь у просвітницьких акціях спрямованих на популяризацію допрофільної освіти для дітей та їхніх батьків 2021-2026 Керівництво, педагогічні працівники
2 Інформаційне наповнення шкільного веб сайту з питань розвитку допрофільної освіти в закладі 2021-2026 Педагогічні працівники

3. Проєкт «Управління закладом освіти»

Мета:

§ вироблення стратегії розвитку освітньої системи закладу освіти;

§ забезпечення якісних змін в освітньому просторі закладу освіти відповідно до сучасних вимог концепції "Нової української школи".

Завдання:

§ забезпечення оптимальної структури закладу освіти;

§ сприяння участі громадськості у формуванні освітньої політики закладу освіти;

§ створення умов для зростання професійного рівня педагогічних кадрів;

§ вдосконалення навчально-матеріальної бази закладу освіти;

§ здійснення систематичного планування, моніторингу та аналізу діяльності закладу освіти.

Пріоритети:

§ управління на основі стратегічного планування, організація взаємодії всіх учасників освітнього процесу, мотивація і контроль діяльності;

§ забезпечення ефективного управління завдяки впровадженню моніторингового супроводу управлінських процесів;

§ залучення громадськості для підвищення ефективності освітнього процесу.

Шляхи реалізації

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Організація освітнього процесу; виконання нормативних документів; вдосконалення внутрішньошкільного контролю Організація та забезпечення оптимальних, стабільних умов для освітнього процесу 2021-2026 Керівництво
2 Управління освітнім процесом закладу. Проведення педагогічних рад Об’єднання зусиль педагогічного колективу закладу для підвищення рівня освітньої роботи, упровадження в практику досягнень педагогічної науки й передового педагогічного досвіду 2021-2026 Керівництво
3 Впровадження моделі громадсько-державного управління на засадах рівноправної участі усіх учасників у забезпеченні ефективності освітнього процесу Вивчення громадської думки та поширення її на прийняття управлінських рішень 2021-2026 Керівництво
4 Створення цілісної системи управління, забезпечення якісного рівня контрольно-аналітичної діяльності відповідно до сучасних вимог Підвищення якості освітнього процесу. Розвиток творчого потенціалу кожного вчителя 2021-2026 Керівництво
5 Забезпечення ефективної роботи Піклувальної ради школи Спільна робота Піклувальної ради школи та керівництва закладу освіти 2021-2026 Керівництво
6 Раціональний та доцільний розподіл функціональних обов’язків між керівництвом, педагогічними працівниками Покращення роботи всіх сфер шкільної діяльності 2021-2025 Керівництво
7 Забезпечення життєдіяльності закладу освіти Залучення позабюджетних коштів, покращення роботи з охорони праці та соціального захисту 2021-2026 Керівництво
8 Здійснення адміністративно-господарської роботи Покращення матеріально-технічної бази закладу освіти 2021-2026 Керівництво
9 Звітування директора перед громадськістю, колективом Постійне інформаційне забезпечення, гласність 2021-2026 Керівництво
10 Забезпечення систематичного інформаційного супроводу освітнього процесу на шкільному сайті та стендах Інформованість педагогічних працівників, учнів, батьків у роботі закладу 2021-2026 Керівництво

4. Проєкт «Кадрове забезпечення освітнього процесу»

Мета:

§ підвищити престиж педагогічної професії у суспільстві;

§ створити систему планомірного поповнення закладу освіти висококваліфікованими спеціалістами та забезпечити високу результативність професійної діяльності педагогічних кадрів;

§ створити сприятливі умови для професійної діяльності педагогічних працівників, забезпечити їхні конституційні права.

Завдання:

§ оптимізація кадрового забезпечення закладу освіти;

§ підвищення ролі педагога у формуванні суспільства;

§ підвищення рівня соціально-економічного та фінансового забезпечення підготовки педагогічних працівників, їх професійної діяльності.

Пріоритети:

§ обґрунтоване прогнозування потреби в педагогічних працівниках;

§ стабілізація кадрового складу закладу освіти;

§ підвищення професійного рівня педагогічних працівників;

§ поліпшення морального і матеріального стимулювання професійної діяльності педагогічних працівників.

Шляхи реалізації

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Визначення потреби в педагогічних працівниках Стабілізація кадрового складу закладу освіти 2021-2026 Керівництво
2 Стимулювання педагогічних працівників до здобуття спеціальної освіти Забезпечення гідних умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства 2021-2026 Керівництво
3 Надання пріоритету при розподілі педагогічного навантаження педагогам з відповідною спеціальною освітою Моральне та матеріальне стимулювання вчителів 2021-2026 Керівництво
4 Забезпечення систематичного підвищення кваліфікації педпрацівників; впровадження сучасних інформаційних технологій Ріст професійної майстерності, розвиток творчої ініціативи, забезпечення ефективності освітнього процесу 2021-2026 Керівництво
5 Внесення пропозицій щодо нагородження державними та відомчими нагородами та відзнаками працівників закладу освіти у вищі органи управління освітою Моральне та матеріальне стимулювання вчителів 2021-2026 Керівництво
6 Удосконалення професіоналізму та методичної майстерності педагогічних працівників, широкого використання інноваційних технологій Підвищення якості освіти 2021-2026 Керівництво
7 Упровадження системи професійно -педагогічної адаптації молодих фахівців Виявлення найбільш активної, талановитої молоді 2021-2026 Керівництво
8 Проведення психолого- педагогічних консиліумів, психолого-педагогічних семінарів з метою удосконалення взаємовідносин «педагог – батьки – учень» Підвищення ролі вчителя у формуванні особистості 2021-2026 Керівництво
9 Забезпечення участі педагогів у фахових конкурсах з метою висвітлення та розповсюдження передового педагогічного досвіду Підвищення професійного рівня педагогічних працівників 2021-2026 Керівництво
10 Здійснення передплати періодичних та фахових педагогічних видань Підвищення якості освіти 2021-2026 Керівництво
11 Організація неперервної мовної освіти для підвищення мовної культури вчителів (проведення лекторіїв, конкурсів, круглих столів, курсів української мови, поповнення фондів бібліотеки словниками, довідниками, періодикою) Ріст професійної майстерності, забезпечення ефективності освітнього процесу 2021-2026 Керівництво
12 Організація щорічного моніторингу якості методичної роботи з педагогічними працівниками Підвищення якості освіти 2021-2025 Керівництво

5. Проєк «Інформаційно-освітнє середовище»

Мета:

§ забезпечення якості навчання та комплексного підходу до використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі;

§ створення єдиного освітнього інформаційного середовища;

§ підготовка учнів до життя та діяльності в умовах інформаційного суспільства, формування в них навичок самостійного пошуку, оцінювання та систематизації інформації.

Завдання:

§ модернізація комп’ютерної техніки,

§ використання послуг всесвітньої мережі Інтернет;

§ широке впровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій;

§ перепідготовка педагогічних кадрів, продовження навчання педагогічних працівників по оволодінню комп’ютерною грамотністю.

Пріоритети:

§ впровадження інформаційних технологій в управлінську діяльність;

§ комп’ютеризація освітнього процесу.

Шляхи реалізації

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Розробка та затвердження схеми інформаційного простору закладу Створення єдиного інформаційно-освітнього простору 2021 Керівництво
2 Підключення всіх користувачів закладу освіти до мережі Інтернет Забезпечення підвищення якості освіти 2021-2026 Керівництво
3 Формування баз даних педагогічних працівників, учнів закладу освіти Якісно новий рівень функціонування системи управління освітнім процесом та закладом в цілому На початку поточного навчального року Керівництво
4 Інформатизація управління закладом освіти, у тому числі: - інформатизація діяльності адміністративно-управлінської ланки; - інформатизація управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів Скорочення часу, виділеного на прийняття управлінських рішень за рахунок упровадження та експлуатації систем перетворення інформації 2021-2026 Керівництво
5 Формування інформаційної культури учасників освітнього процесу Організація доступу учнів, педагогічних працівників до вітчизняних і світових інформаційних ресурсів 2021-2026 Керівництво
6 Створення умов для навчання співробітників закладу новим комп'ютерним технологіям Здійснення розвитку ІКТ компетентностей 2021-2026 Керівництво
7 Удосконалення шкільного сайту і робота з ним Організація доступу учнів, педагогічних працівників, батьків, громадськості до сайту закладу освіти Зацікавленість учнів у створенні сторінки або пошуку матеріалу для сайту 2021-2026 Керівництво
8 Інформатизація методичної роботи школи Створення електронної бази шкільної бібліотеки та тематичних цифрових архівів інформаційних і методичних ресурсів з навчальних предметів 2021-2026 Керівництво
9 Інформатизація діяльності бібліотеки Запровадження передумов розробки та упровадження електронних документів 2021-2026 Керівництво
10 Організація системи інформаційної безпеки закладу Створення загальноїсистеми забезпечення інформаційної безпеки 2021-2022 Керівництво
11 Впровадження навчальних програм з ІКТ-підтримкою Функціонування якісно нового рівня системи управління освітнім процесом 2021-2026 Керівництво
12 Оснащення предметних кабінетів інтерактивним устаткуванням Впровадження інформаційних технологій в освітній процес 2021-2026 Керівництво

6. Проєкт «Виховна система»

Мета:

§ удосконалення та розвиток виховної системи на основі національних та загальнолюдських цінностей з урахуванням найважливіших компонентів освітнього процесу щодо формування особистості, здатної самореалізовуватися в умовах сучасних змін у суспільстві;

Завдання:

§ впровадження нових технологій організації виховного процесу в урочній, позаурочній діяльності закладу освіти, спрямованих на розвиток особистості дитини;

§ формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір;

§ реалізація у процесі роботи особистісно-орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу у шкільному та класному колективах;

§ оптимальне поєднання форм організації виховної роботи;

§ подальший розвиток діяльності органу дитячого шкільного самоврядування;

§ забезпечення єдності навчання й виховання як двох взаємозалежних складових системи освіти;

§ формування здобувача освіти як активного, свідомого, творчого суб’єкта освітнього процесу;

§ розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в соціумі;

§ виховання правової культури в умовах демократичного суспільства;

§ залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров’я.

Пріоритети:

§ створення необхідних умов для розвитку творчого потенціалу особистості, перспектив її саморозвитку в колективі;

§ стимулювання ініціативності та життєвої активності дитини;

§ виховання на засадах загальнолюдських і національних цінностей

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Здійснення виховного процесу відповідно до діючих державних програм, інших нормативних актів, що обумовлюють виховну роботу в закладі освіти Організація виховного процесу на основі принципів, державних програм, нормативних актів, що дозволяють виховати соціально-активну, освічену, моральну і фізично здорову особистість 2021-2026 Керівництво
2 Удосконалення системи виховної роботи закладу, впровадження нових технологій та методик виховання учнів Формування в учнів громадської та правової свідомості, почуття власної гідності, творчого мислення, відповідальності, правових норм, духовного багатства На початку поточного навчального року Керівництво
3 Забезпечення ефективності профілактики девіантної поведінки дітей та учнівської молоді, спрямування виховного процесу на попередження та подолання булінгу (цькування), тютюнопаління, вживання наркотичних та психотропних речовин, профілактики ВІЛ/СНІДу Збільшення кількості учнів і батьків, що ведуть здоровий спосіб життя і систематично займаються спортом. Створення оптимальних умов для забезпечення фізичного розвитку особистості, збереження її здоров’я. 2021-2026 Керівництво
4 Поєднання організаційно-педагогічної, родинно-сімейної, національно-культурної, просвітницької діяльності педагогічних працівників, батьків, учнів, місцевої громади Створення гармонійного всебічного розвитку дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах, реалізація її творчого потенціалу, формування у дітей моральних цінностей з позиції добра та справедливості 2021-2026 Керівництво
5 Формування у підростаючого покоління основи естетичної та екологічної культури, патріотичного, громадянського, національного, трудового виховання Виховання різнобічно-гармонійної особистості готової до виконання громадських і конституційних обов’язків, збереження духовних надбань українського народу, формування особистісних рис громадянина української держави, екологічної культури 2021-2026 Керівництво
6 Відродження національних свят та обрядів, національних традицій Формування у молодого покоління національних якостей, важливого ставлення до культурної спадщини, до розвитку суспільства і культури, до відновлення духовних надбань народу 2021-2026 Керівництво
7 Розширення сфери діяльності учнів шляхом збереження та збільшення мережі гуртків, спортивних секцій, об’єднань за інтересами Залучення дітей до експедиційної, художньо-практичної, навчально-пізнавальної діяльності 2021-2026 Керівництво
8 Впровадження системи моніторингу досягнень у фестивалях, конкурсах, спортивних змаганнях різних рівнів 2021-2026 Керівництво
9 Поглиблення профорієнтаційної роботи Усвідомлений вибір учнями майбутньої професії, допомога у подальшому навчанні або працевлаштуванні випускників. Виховання конкурентоспроможного випускника на ринку праці 2021-2026 Керівництво
10 Формування організаторських здібностей особистості, її суспільно-громадського досвіду через залучення школярів до громадської діяльності Дієве самоврядування в закладі освіти та в класних колективах 2021-2026 Керівництво
11 Проведення змістовного дозвілля учнівської молоді, спортивних змагань, фестивалів, свят тощо Розвинені спортивні та творчі здібності учнів 2021-2026 Керівництво
12 Проведення акцій та операцій зі збереження шкільного майна, трудових десантів Залучення більшості дітей та молоді в організації шкільного життя 2021-2026 Керівництво
13 Залучення батьків учнів до життя закладу через організацію спільних справ Збереження та примноження традицій закладу освіти 2021-2026 Керівництво

6.1. Додаток до проєкту «Виховна система» щодо організації роботи

«Шкільної екологічної ліги»

Мета:

§ опанування знань учнів про природу, формування екологічно доцільних навичок поведінки, не пасивної, а діяльної любові до природи;

§ створення екологічного навчального середовища для здобувачів освіти через інтеграцію екологічних знань у зміст завдань з рідної мови, математики, українознавства, у позакласну роботу, щоб дитина самостійно дійшла висновків: «Природа і люди-одне ціле», «Природа в небезпеці», «Природа чекає моєї допомоги, показником якого є ступінь впливу навчального середовища;

§ оволодіння учнями основ екологічної культур.

Завдання:

§ формування розуміння сучасних екологічних проблем;

§ відродження кращих традицій українського народу у взаємовідносинах з довкіллям;

§ формування розуміння необхідності узгодження стратегії природи і стратегії людини;

§ розвиток особистої відповідальності за стан довкілля, інтеграція у життя навичок природозбереження;

§ формування особистості з новим, екоцентричним типом мислення й свідомості, високим ступенем екологічної культури;

§ підвищення психологічного імунітету школярів.

Пріоритети

§ орієнтація на ідею цілісної природи;

§ забезпечення неперервності процесу екологічного навчання в системі шкільної освіти;

§ розповсюдження екологічних знань на всі ланки освіти з урахуванням індивідуальних інтересів та можливостей здобувачів освіти.

Шляхи реалізації

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Вивчення нормативної бази щодо впровадження природоохоронної роботи в закладі освіти Забезпечення неперервності процесу екологічного навчання в системі шкільної освіти 2021 Керівництво
2 Вивчення досвіду роботи по запровадженню еколого-просвітницької діяльності (співпраця з іншими закладами освіти, ОблСЮТ, НЕНЦ, участь у конференціях) Забезпечення підвищення якості освіти 2021-2026 Керівництво
3 Навчально-просвітницька діяльність (виступи агітбригад, участь у природоохоронних проєктах, участь у Всеукраїнських та регіональних заходах) Формування екологічно доцільних навичок поведінки, не пасивної, а діяльної любові до природи 2021-2026 Керівництво, вчителі, класні керівники, вихователі
4 Створення та організація роботи екоклубу «Екос» Отримання особис-тості з новим, екоцентричним типом мислення й свідомості, високим ступенем екологічної культури 2021 Керівництво, вчителі, класні керівники,
5 Створення та облаштування екологічної стежки на базі о. Хортиця Розвиток особистої відповідальності за стан довкілля, екопросвітницька діяльність 2021-2026 Керівництво, вчителі природознавства, біології, географії та трудового навчання
6 Проведення тематичних екскурсій, туристичних походів, польових екологічних практик Забезпечення неперервності процесу екологічного навчання в системі шкільної освіти 2021-2026 Керівництво, вчителі
7 Участь в проєктах «Роздільне сміття», «Чисте довкілля» Інтеграція в життя навичок природозбереження 2021-2026 Керівництво, вчителі, вихователя
8 Конкурс екочеленджей Інтеграція цифрової грамотності з природоохоронними предметами 2022 Керівництво, вчителі, вихователі
9 Конкурс екопостерів Розвиток різносторонньої особистості 2021 Керівництво, вчителі, вихователі ГПД
10 Дозвілля з екологією. Читання казок, легенд, загадок, вікторин, інсценування екологічних сюжетів, ігор тощо Всебічний розвиток особистості 2021-2026 Керівництво, вчителі, вихователі ГПД, класні керівники
11 Конкурс малюнків – екологічний вернісаж «Увійти в природу другом», «Захистимо первоцвіти», «Ми за чисте довкілля», «Дотримання чистоти в природі і в душі», «Природа рідного краю» Виховання ціннісного ставлення до мистецтва, культури, природи 2021-2026 Керівництво, вчителі, вихователі ГПД, класні керівники
12 Конкурс зимових композицій «Замість ялинки – букет» Відповідальності за навколишній світ, дбайливого ставлення до оточую-чого середовища 2021-2026 Керівництво, вчителі, вихователі ГПД, класні керівники
13 Екологічні турніри, квести, свята, флешмоби, прес-калейдоскопи, ліпмоби Розуміння суспіль-них цінностей, соціальної відповідальності, громадянської гідності 2021-2026 Керівництво, вчителі, вихователі ГПД, класні керівники
14 Організація тижнів екологічної просвіти Усвідомлення функцій природи в житті людини та її самоцінності, почуття особистої причетності до збереження природних ресурсів 2021-2026 Керівництво, вчителі, вихователі ГПД, класні керівники

7. Проєкт «Здорова особистість»

Мета програми:

§ формування безпечних, комфортних та здорових умов навчання в закладі освіти, освітнього середовища, яке забезпечує оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формування культури безпечної та здорової поведінки;

Завдання:

§ виховання свідомого ставлення учнів до власного здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності;

§ створення здорових та безпечних умов праці для здійснення освітнього процесу;

§ проведення просвітницької роботи серед батьків щодо їхньої відповідальності за здоров'я дітей;

§ створення умов для якісного харчування дітей;

§ проведення медичного, педагогічного та соціально-психологічного моніторингу.

Пріоритети:

§ передача учням сучасних, достовірних знань про здоров’я і здоровий спосіб життя;

§ сприяння розповсюдженню знань про здоров’я в школі, родині, навколишньому середовищі;

§ залучення школярів до активної пропаганди здорового способу життя серед однолітків за принципом «рівний – рівному»;

§ підвищення рівня національної культури дотримання національних традицій народу (козацька педагогіка)

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Побудова безпечного та здорового освітнього середовища в рамках реалізації Концепції Нової української школи для забезпечення прав дітей на освіту, охорону здоров’я, створення умов для надання учням якісних освітніх та медичних послуг Формування безпечного та здорового освітнього середовища сприятиме кращій реалізації інтелектуального, фізичного, соціального та емоційного розвитку учнів, їх потенціалу 2021-2026 Керівництво
2 Контроль за станом здоров’я учнів. Моніторинг поглибленого медичного огляду учнів Забезпечення індивідуального підходу у освітньому процесі, створення умов для сприятливого фізичного та психічного розвитку дітей 2021-2026 Керівництво
3 Організація режиму дня з урахуванням санітарно-гігієнічних норм Забезпечення раціонального режиму дня учнів, що впливає на підвищення рівня знань, поліпшення здоров’я. На початку навчального року Керівництво
4 Підвищення якості проведення організованих занять фізкультурою і спортом учнів із урахуванням індивідуальних фізичних можливостей і особливостей Позитивна динаміка у формуванні ціннісних орієнтацій учнів на здоровий спосіб життя 2021-2026 Керівництво, вчителі фізичної культури
5 Впровадження в практику роботи нетрадиційних методів, методик, альтернативних технологій, освітніх програм щодо формування здорового способу життя здобувачів освіти Формування навичок здорового способу життя учнів 2021-2026 Керівництво, класні керівники, вчителі фізичної культури
6 Проведення індивідуальних, групових, медико-психологічних консультацій з проблем здоров’я. Організація та проведення медичними працівниками виховних годин, брейн-рингів, дискусій, предметних вікторин, годин спілкування, тренінгів Досягнення високого рівня мотивації учнів щодо ведення здорового способу життя. Профілактика шкідливих звичок серед підлітків 2021-2026 Керівництво, класні керівники
7 Забезпечення контролю за порядком, якістю та дотриманням норм харчування дітей в закладі освіти Організація харчування учнів 2021-2026 Керівництво, комісія адміністративно- громадського контролю
8 Організація профілактичної роботи зі збереження здоров’я учнів. Проведення шкільних змагань з окремих видів спорту та спортивних свят Формування здорового способу життя учнів 2021-2026 Керівництво, вчителі фізичної культури
9 Залучення учнів до занять спортом у спортивних секціях та гуртках Формування здорової особистості, набуття учнями навичок здорового способу життя 2021-2026 Керівництво, класні керівники, вчителі фізичної культури

7.1. Додаток до проєкту «Здорова особистість»

«Спортивно-оздоровча робота»

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Упровадження елементів настільного тенісу на уроках фізичної культури Формування культури рухів, збагачення рухового досвіду фізичними вправами з загально-розвиваючою та коригуючою спрямованістю, за допомогою технічних дій гри в бадмінтон 2021-2022 навчальний рік Вчителі фізичної культури
2 Організація та проведення змагань з силових видів спорту «Козацька сила» з використанням вуличних тренажерів Розвиток спеціальних силових та швидкісно-силових якостей, силової витривалості, мужності та командного духу 2021-2026 Вчителі фізичної культури
3. Організація роботи гуртка «Чирлідінг» (на громадських засадах) Підтримка спортивних команд під час змагань, створення сприятливого морально- психологічного клімату, управління емоціями вболівальників 2021 Вчитель фізичної культури
4 Організація та проведення змагань з рекреаційного декатлону Адаптація в суспільстві, можливість вести здоровий спосіб життя, систематично займатися фізичною культурою і спортом, брати участь в обласних та всеукраїнських змаганнях. 2021-2026 Вчителі фізичної культури
6 Участь у районних, обласних спортивних змаганнях Самореалізація та прагнення проявити себе як лідера та переможця у спортивному середовищі 2021-2026 Керівництво, вчителі фізичної культури
7 Дружні зустрічі з вихованцями футбольного клубу СК «Металург» Самореалізація та прагнення проявити себе як лідера та переможця у спортивному середовищі 2021-2026 Вчителі фізичної культури та керівники спортивних секцій
8 Використання інноваційних методів роботи з дітьми, які потребують корекції фізичного розвитку Створення умов для гармонійного розвитку особистості, поліпшення фізичної підготовленості учнів, їх здоров'я, підвищення зацікавленості до уроків фізичної культури 2021-2026 Вчителі фізичної культури, ритміки, ЛФК

8. Проєкт «Соціально-психологічний супровід»

Мета:

§ створення умов для розвитку пізнавальних можливостей та формування інтересів учнів;

§ створення доброзичливого клімату в учнівському колективі;

§ створення сприятливого психологічного мікроклімату в освітньому середовищі;

§ створення умов для різнобічного розвитку особистості;

§ соціалізація дітей пільгового контингенту та здійснення соціально-педагогічного патронажу;

§ організація корекційної роботи з учнями;

§ підвищення рівня психологічних знань педагогічних працівників та батьків.

Завдання:

§ скоординувати зусилля педагогів та батьків для повної соціалізації здобувачів освіти;

§ здійснювати психологічний супровід всіх учасниківосвітнього процесу;

§ здійснювати профілактичну і консультативну роботу;

§ формувати навички здорового способу життя, розвивати здоров’язберігаючі компетентності;

§ формувати родинно-сімейні цінності, як необхідної складової духовної культури здобувачів освіти;

§ забезпечувати права дітей на здобуття базового рівня загальної середньої освіти шляхом організованого освітнього процесу.

Пріоритети:

§ формування громадської позиції учнів;

§ успішна соціалізація випускників;

§ профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя.

Шляхи реалізації

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Розробка корекційно-розвивальні програми з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів зі стійкими порушеннями пізнавальної діяльності Покращення сприятливого мікроклімату і розвитку пізнавальних процесів учнів 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
2 Адаптація учнів до соціального середовища шляхом оптимального розвитку потенційних можливостей Підвищення рівня адаптації учнів 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
3 Впровадження корекційно-розвивальної програми «Щаслива родина – багата Україна!» Формування родинно-сімейних цінностей як необхідної складової духовної культури особистості 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
4 Впровадження корекційно-розвивальної програми щодо запобігання і протидії булінгу та насильства «Добре серце» Покращення сприятливого мікроклімату та формування навичок врегулювання конфліктних ситуацій в учнівському середовищі 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
5 Впровадження соціально-психологічного проєкту «Шкільна медіація – простір безконфліктного спілкування» Покращення сприятливого мікроклімату та формування навичок врегулювання конфліктних ситуацій в учнівському середовищі 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
6 Організація профілактичної роботи зі збереження здоров'я учнів. Профілактичний проект «Стоп насильству! 16 днів проти насильства» Формування в учнів здоров’язберігаючих компетентностей 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
7 Виявлення учнів «групи ризику» і дітей, в яких виникають труднощі у навчанні Покращення соціального розвитку учнів у закладі освіти 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
8 Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, формування здоров’язберігаючої та соціальної компетентності Формування в учнів здоров’язберігаючих компетентностей 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
9 Корекція міжособистісних відносин всіх учасників освітнього процесу, профілактика відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці Покращення соціального розвитку учнів 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
10 Створення у закладі освіти сприятливого психологічного клімату Покращення мікроклімату в учнівському середовищі 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
11 Сприяння взаємодії закладу освіти та сім’ї, служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, правоохоронних органів, наркологічного кабінету та інших державних підрозділів Покращення соціального розвитку учнів 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
12 Створення умов для підвищення професійного самовизначення учнів старших класів Підвищення рівня професійної обізнаності учнів, сприяння їх самовдосконаленню 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог
13 Систематичне відстеження динаміки розвитку учнів на всіх етапах шкільного навчання Результативність корекційно-розвивальної роботи з учнями 2021-2026 Педагог соціальний Практичний психолог

8.1. Додаток до проєкту соціально-психологічного супроводу

«Протидія булінгу у закладі освіти»

Мета проекту:

сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;

Завдання проекту:

§ скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;

§ організувати профілактичну роботу на основі вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;

§ забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку;

§ поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їх батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх.

№ з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні
1 Вивчення передумов та причин виникнення булінгу (цькування) в закладі освіти Створення системи профілактичної роботи в закладі освіти вересень Практичний психолог, соціальний педагог
2 Розроблення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти План заходів На початок нового навчального року Практичний психолог, соціальний педагог
3 Оновлення банку розробок виховних заходів щодо протидії булінгу (цькування) в закладі освіти Банк розробок виховних заходів 2021-2022 Практичний психолог, соціальний педагог
4 Продовження ознайомлення та вивчення під час профілактичних занять Законів України, статей Конвенції ООН, інших документів щодо даного проєкту Обізнаність учнями правових норм та засад 2021-2026 Соціальний педагог
5 Взаємовідвідування уроків, виховних заходів для кращої реалізації даного проєкту у закладі освіти Вивчити поведінку учнів під час уроків, та виховних заходів 2021-2026 Практичний психолог, соціальний педагог
6 Вжиття заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) Навчити учнів знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу) 2021-2026 Практичний психолог, соціальний педагог
7 Проводження інформаційно-просвітницької діяльності серед учасників освітнього процесу щодо форм, причин і наслідків булінгу (цькування), заходів у сфері запобігання та протидії булінгу (цькування), формування нетерпимого ставлення учнів до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосунках Створення безпечного толерантного середовища, виховання соціально-активної та комунікативної особистості з високим рівнем духовності і моралі 2021-2026 Практичний психолог, соціальний педагог
8 Проводження семінарів-тренінгів для учнів закладу за участю практичного психолога, соціального педагога, класних керівників, вихователів з питань профілактики насильства, жорстокості та впливу сучасних телекомунікаційних технологій на психіку дітей, організації дієвої антитютюнової, антиалкогольної та антинаркотичної пропаганди, тактики поведінки з дітьми, які підозрюються у вжи­ванні алкогольних, наркотичних та психо­тропних речовин Усвідомлення учнями негативного впливу на організм шкідливих звичок 2021-2026 Керівництво закладу, практичний психолог, соціальний педагог
9 Організація зустрічей дітей та підлітків із представниками поліції, інспекторами служби у справах неповнолітніх Навчити учнів захищати свої права та інтереси 2021-2026 Соціальний педагог
10 Проведення аналізу ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти Позитивні зміни даного проєкту у закладі освіти Щорічно Соціальний педагог

9. Проєк «Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу»

Мета програми:

§ забезпечення в школі належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.

Завдання:

§ поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі закладу освіти;

§ виконати капітальні та поточні ремонти за новітніми технологіями, які передбачають тривалий гарантійний термін експлуатації;

§ забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технологічних вимог безпечні умови для навчання та життєдіяльності в

закладі освіти;

§ забезпечити заклад освіти сучасними меблями, комп’ютерною технікою, корекційно-розвивальним обладнанням відповідно до санітарно-гігієнічних та естетичних вимог, створити сприятливі та комфортні умови для організації освітнього процесу

Пріоритети:

§ здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази закладу освіти.

Очікувані результати:

§ оновлення матеріально-технічної бази закладу освіти;

§ створення сприятливих умов для організації освітнього процесу.

№ з/п Зміст роботи 2021 2022 2023 2024 2025 2026 Відповідальні
1 Проведення технічного аналізу стану приміщень школи + + + + + + Керівництво
2 Проведення поточного ремонту: - навчальних кабінетів, - спортивного залу, - бібліотеки, - їдальні, - допоміжних приміщень, - ремонт полів, заміна покриття, - туалетів, - коридорів, сходових клітин; - тротуарної доріжки ; - коридору 1 поверху шкільного корпусу + + + + + + + + Керівництво
3 Благоустрій шкільного подвір’я: поточний ремонт допоміжних приміщень, фарбування вуличного спортивного обладнання, улаштування клумб + + + + + + Керівництво
4 Проведення ревізії та реконструкції освітлення (заміна ламп, вимикачів, розеток, плафонів) + + + + + + Керівництво
5 Проведення ревізії та реконструкції теплопостачання + + + + + + Керівництво
6 Проведення капітального ремонту: - цоколю та відмостки будівлі - спортивної зали - санвузлів майстерні + + + Керівництво
7 Проведення інвентаризації шкільного майна + + + + + + Керівництво
8 Поточний ремонт: - стін у приміщенні їдальні; - навісу та головного входу до приміщення школи + + Керівництво
9 Придбання: - шкільні меблі; - мультимедійний комплекс; - комп’ютерна техніка - телевізор; - дидактичний матеріал для НУШ; - обладнання для корекційно-розвивального процесу; - інтерактивна панель; - корекційне навчальне обладнання; + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + Керівництво
10 Придбання обладнання та меблів для харчоблоку: - виробничі стелажі, - холодильна шафа; - меблі; - витяжка електрична; - виробничі столи; - мийки з нержавіючої сталі + + + + + + + + + + Керівництво
11 Придбання обладнання та інвентарю для господарчих робіт: - електроінструменти; - бензопила + + Керівництво
12 Здійснення ремонту комп’ютерної техніки + + + + + + Керівництво
13 Придбання спортивного інвентарю + + + + + + Керівництво
14 Забезпечення необхідними засобами для прибирання (халати, дезінфікуючі та миючі засоби) + + + + + + Керівництво
15 Забезпечення прибиральним інвентарем (лопати, граблі, віники, відра тощо) + + + + + + Керівництво
16 Забезпечення медикаментами та канцтоварам + + + + + + Керівництво
17 Забезпечення дотримання безпеки життєдіяльності і протипожежної безпеки учасниками освітнього процесу (створення безпечного середовища + + + + + + Керівництво
Кiлькiсть переглядiв: 55

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.