Погоджено: засідання педагогічної ради

протокол № 8 «31» серпня 2020 р.
Затверджено: Наказ п школі від 31.08.2020 № 82б

НАДАНО ЧИННОСТІ ТА ВВЕДЕНО В ДІЮ

Наказ № 96а від 17.09.2020 р.

Внесено зміни до наказу

від 17.09.2020 № 96а

наказ по школі

від 25.02.2022 №25

Стратегія

організації освітнього процесу в Запорізькій гімназії № 22

Запорізької міської ради

під час навчання з використанням елементів дистанційного навчання в умовах дії правового режиму воєнного стану

Відповідно до вимог Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Постанови КМУ від 09.12.2020 №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» ( зі змінами), Постанови МОЗ України від 06.09.2021 року №10 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти у період карантину у зв'язку з поширенням короновірусної хвороби COVID-19», постанови КМУ від 24.06.2022 р. №711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», «Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти» освіти» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115), Листа МОН України від 02.11.2020 року №1/9-609 «Щодо організації дистанційного навчання», «Освітньої програми ЗГ №22», наказу по закладу від 17.09.2020 №96а «Про затвердження стратегії організації освітнього процесу в закладі освіти під час навчання з використанням дистанційного навчання» в закладі передбачено декілька варіантів організації освітнього процесу з використанням елементів дистанційного навчання та/або дистанційного навчання.

Стратегія організації освітнього процесу в закладі освіти під час навчання з використанням елементів дистанційного навчання передбачена чотирма варіантами організації освітнього процесу з використанням елементів дистанційного навчання:

– І варіант – організація освітнього процесу під час «адаптивного карантину», при умові відсутності учасників освітнього процесу, які захворіли;
– ІІ варіант – організація освітнього процесу під час «адаптивного карантину», при умові коли наявні учасники освітнього процесу, які захворіли;
– ІІІ варіант – організація освітнього процесу під час «тотального карантину», при умові закриття школи.
- ІІІІ варіант - організація освітнього процесу в умовах дії правового режиму воєнного стану

І варіант – організація освітнього процесу під час «адаптивного карантину», при умові відсутності учасників освітнього процесу, які захворіли. Використовуються заходи спрямовані на профілактику захворюваності учасників освітнього процесу.

Мінімізується переміщення дітей під час освітнього процесу;

Організовано 1 вхід до закладу освіти, розроблено маршрути входу дітей до закладу. Учні та батьки інформовані про організацію входу до закладу;

Розроблено графік харчування учнів. За затвердженим графіком одночасно до їдальні потрапляють не більше 28 учнів, що відповідає вимогам до дистанціювання учасників освітнього процесу під час карантинних заходів.

Освітній процес організовано в одному класі, виключення складають: трудове навчання, інформатика, фізична культура.

Освітній процес з окремих предметів організовано на вулиці: Я досліджую світ (1-4 кл.),фізична культура (1-9 кл.), основи здоров’я (5-9 кл.);

Масові виховні заходи заборонено. Виховні години, батьківські збори, педагогічні ради проводяться в он-лайн режимі.

Батькам та іншим особам заборонено вхід до закладу освіти. Звернення, скарги, заяви на прийом та відрахування учнів здійснюється за попереднім записом за тел. 702-31-28 з дотриманням соціальної дистанції та протиепідеміологічних заходів (використання засобів індивідуального захисту) або через електронне звернення. Електронна адреса:

school2264@ukr.net

Відповідь на звернення надсилається протягом 1 місяця відповідно до закону «Про звернення громадян»;

Відповідь щодо зарахування дитини надсилається протягом 5-ти днів, відповідно до п.1 р. ІІІ «Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»;

Відповідь про відрахування надається протягом 1-го дня відповідно до п.3 р. ІІІ відповідного порядку.

Організовано оперативне інформування педагогічного колективу, учнів, батьків щодо змін в організації освітнього процесу через групові чати педагогічного колективу, групові чати класів (учнівські та батьківські) у Viber.

Забезпечено щоденний моніторинг температурного режиму в закладі та стану відвідування закладу учнями, стану захворюваності учнівського контингенту. Інформація оперативно надається Правобережного відділу освіти Дніпровського району та використовується адміністрацією закладу для прийняття оперативних управлінських рішень щодо режиму роботи закладу освіти.

ІІ варіант – організація освітнього процесу під час «адаптивного карантину», при умові коли наявні учасники освітнього процесу, які захворіли.

Організаційні заходи спрямовані на мінімізацію кількості учнів, які відвідують навчальні заняття та організацію освітнього процесу для учнів які знаходяться на самоізоляції.

Освітній процес організовується відповідно до затвердженого режиму роботи закладу, відповідно до розкладу.

При умові, якщо на самоізоляцію відправлено підгрупу учнів окремого класу (наприклад: ті хто сидів на перших партах при захворюванні педагога та інше) освітній процес здійснюється за змішаною системою. Для учнів у класі та на самоізоляції одночасно. Учні на самоізоляції слухають пояснення педагога за допомогою програми Google Meet, ZOOM при включенні відеокамери. Письмові роботи учнів на самоізоляції надсилаються та перевіряються за допомогою електронної пошти, вайбер, платформи.

При умові, якщо на самоізоляцію відправлено учнів окремих класів, освітній процес для класів на самоізоляції проводяться відповідно до розкладу в он-лайн режимі, на платформі Google Meet, ZOOM. Уроки проводять вчителі, які викладають відповідний предмет у класі, або вчителі за заміною.

За результатами вивчення рівня забезпечення учнів закладу освіти технічними засобами для участі в он-лайн уроках 10 % учнів закладу не мають комп’ютерної техніки та підключення до Інтернету. Для відповідної категорії учнів вчителі-предметники надсилають домашні завдання класному керівнику, який повідомляє учню відповідну інформацію в телефонному режимі.

ІІІ варіант – організація освітнього процесу під час «тотального карантину», при умові закриття школи.

ІV варіант – організація освітнього процесу під час дії правового режиму воєнного стану в Україні.

Якщо рішенням Запорізької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) запроваджується дистанційна форма навчання з використанням доступних технічних можливостей та з урахуванням безпекової ситуації та території, то заклад приймає рішення про організацію освітнього процесу для учнів 1-9 класів в дистанційному режимі: синхронно відповідно до розкладу онлайн-уроків ( не менше 30% уроків) та асинхронно відповідно до розкладу уроків та режиму роботи закладу на платформі Google та в електронному журналі.

Адміністрація ЗГ № 22 розробила чіткий план, щодо опанування вчителями навиків роботи за комп’ютером, а саме вчителі-інформатики проводять заняття за окремим графіком.

Запроваджуючи дистанційне навчання, адміністрація враховує специфіку початкової та основної школи, наприклад, рівень сформованості самостійної роботи учнів початкових класів нижчий, ніж учнів основної школи, тому організовувати роботу молодших школярів мають дорослі. Але йдеться саме про організацію освітнього процесу вдома, а не про те, що батьки будуть виконувати завдання за дитину або викладати навчальний матеріал замість учителя.

Щоб уникнути хаосу, в ЗГ №22 є відповідальна особа, координатор дистанційного навчання, яка комунікуватиме щодо питань організації дистанційного навчання ЗДНВР Веретюк М.С. – 1-4 класи, ЗДНВР Філь Т.А. – 5-9 класи.

Вчитель зобов’язаний виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених результатів навчання, тобто надавати інформацію щодо обсягу та змісту навчального матеріалу, завдань на його закріплення, перевіряти й оцінювати їх та надавати відгуки на виконані завдання. Саме вчитель/ка співпрацює з усіма учасниками освітнього процесу. Він/вона має розуміти мету, план виконуваних завдань, інструментарій для праці, її обсяг та методику оцінювання виконаної роботи.

Для реалізації завдань індивідуальної освітньої траєкторії осіб з особливими освітніми потребами вчителям та асистентам вчителів інклюзивних класів варто проаналізувати індивідуальну програму розвитку дитини, календарно-тематичне планування, визначити теми для вивчення в дистанційному режимі, розробити тематичні завдання в системі онлайн у межах встановленого навантаження.

Для будь-якого навчання комунікація є невід’ємним складником педагогічного процесу. Від рівня комунікації залежить її ефективність, і дистанційне навчання тут не виняток. Взаємодія між учнями та вчителями в дистанційному навчанні відбувається в межах штучно створеного комунікативного простору. Комунікативний простір передбачає сформовану ситуацію взаємодії, в якій є місце, час та взаємне бажання для спілкування, спрямовані на досягнення цілей процесу навчання. В умовах дистанційного навчання цей процес складніший, породжений необхідністю спільної діяльності, сприйняття та розуміння інших у віртуальному просторі. Складністю дистанційного навчання є не тільки стимулювання учнів до внутрішньої роботи, а й можливість розгортання діалогу, який дозволяє учням висловлювати найрізноманітніші пропозиції.

Тому, основна мета комунікації полягає в залученні та мотивації учасників до навчання. У дистанційному режимі багато видів традиційної мотивації працюють не так ефективно, як в очній школі.

 Діалог між учителями й учнями є важливим у ході як письмового, так і усного онлайн-спілкування. При цьому необхідно, щоб учень чи учениця отримували якісний зворотний зв’язок, це додатковий стимул та мотивація.

 При роботі в групі або спільноті вчителю/вчительці необхідно створювати для окремого учня або учениці ситуації успіху поруч з однолітками.

 Давати великий обсяг завдань одразу на тривалий період, це не сприяє внутрішній мотивації дитини.

 Завдання вчителя/вчительки — зробити матеріал максимально доступним, цікавим, наочним і таким, що стимулюватиме до розширення знань.

 Зворотний зв’язок з учителем — важливий фактор засвоєння знань. Дитина повинна бачити свої успіхи і вчитися працювати над помилками.

 В умовах дистанційного навчання особливо важливо хвалити учнів, відзначати їхні досягнення й успіхи, навіть невеликі.

Освітній процес здійснюється в он-лайн режимі, відповідно до розкладу занять та режиму роботи закладу.

Уроки можуть проводитися в синхронному та асинхронному режимі. Проте, в синхронному режимі має бути проведено не менше 50% уроків від загальної кількості уроків з предметів.

Перелік платформ для організації дистанційного навчання (ZOOM, Google Meet для синхронного режиму, Google – клас для синхронного та асинхронного режиму, Viber - для обох режимів та для оперативної комунікації між учасниками освітнього процесу) є вичерпним. Інші платформи можуть бути використані виключно за погодженням з батьками учнів (через посередництво класного керівника) та з заступником директора, який відповідає за відповідну паралель класів.

Реєстрація навчальних занять, оцінювання учнів, інформування учнів щодо змісту домашніх завдань здійснюється через сайт школи, електронний журнал на Google.

Письмові роботи учнів надсилаються та перевіряються за допомогою електронної пошти, вайбер, телеграм, платформ за вибором вчителя.

В асинхронному режимі матеріал до уроку надсилається в електронний журнал; інформація у групу Viber).

Письмові роботи та тестові завдання надаються та перевіряються так само як при синхронному режимі.

Оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання учнів, оцінки виставляються в електронний журнал. Оцінки за контрольні, практичні, письмові роботи виставляються в електронний журнал не пізніше дати проведення наступного уроку.

Освітній процес в умовах дистанційного навчання організований на основі планування кількості та обсягу завдань, контрольних заходів з урахуванням принципу здоров’язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перевантаженню учнів, забезпечуючи для цього співвідношення синхронного та асинхронного режимів дистанційного навчання та дотримання обмежень на обсяг домашнього завдання.

Допустимий обсяг домашнього завдання з 1 предмету за 1 навчальний день (розрахунковий час на виконання):

2 клас не більше 10 хвилин з предмету;

3 клас не більше 15 хвилин з предмету;

4 клас не більше 20 хвилин з предмету;

5–7 клас не більше 30 хвилин з предмету;

8-9 клас не більше 40 хвилин з предмету;

10-11 клас не більше 50 хвилин з предмету.

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ

Складаючи розклад уроків за будь-якого режиму, необхідно враховувати такі умови:

· забезпечення якнайбільш рівномірного навантаження на учасників освітнього процесу;

· забезпечення гнучкості графіка навантаження, розміщення уроків з урахуванням базових вимог.

· Починати краще з меншої кількості уроків, поступово їхню кількість можна збільшувати.

· Важливо знайти баланс, щоб не було ані замало, ані забагато.

· Під час організації дистанційного навчання потрібно відштовхуватися від того рівня знань, умінь і навичок, який учні мали до карантину.

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Діяльність дитини з особливими освітніми потребами оцінюється не лише з позиції набутих знань, а насамперед — з позиції прогресивного розвитку. Для успішної реалізації дистанційного навчання надзвичайно важливими є:

· залучення батьків до консультування щодо особливостей організації процесу дистанційного навчання;

· повторення та актуалізація раніше вивченого матеріалу;

· урахування індивідуальної працездатності дитини відповідно до стану її здоров’я;

· моніторинг динаміки втомлюваності;

· дотримання режиму дня, заснованого на наукових рекомендаціях;

· спокій, упевненість і позитивні емоції педагогів та батьків.

ОСНОВНА ШКОЛА

На відміну від початкової, учні базової школи мають попередній навчальний досвід, який може допомогти їм у самоорганізації під час дистанційного навчання. При цьому важливо нагадати засадничі принципи такого навчання учням та батькам.

· Уміння вчитися, зокрема організовувати власну навчальну діяльність, є надзвичайно корисним і дуже важливим для успішного дистанційного навчання.

· Потрібно навчитися відповідально, планувати свій час, збалансувати навантаження між різними видами діяльності та відпочинку. Наприклад, можна вести щоденник навчання, у якому фіксувати час, витрачений на різні види навчальні діяльності. Трохи згодом, після аналізу щоденника, учень побачить закономірності і краще плануватиме час на майбутнє. Варто звернути увагу учнів на те, що людський мозок не підтримує режиму багатозадачності, тож потрібно зосереджуватись на безпосередній діяльності і не намагатись поєднувати її з переглядом соціальних мереж чи переписуванням з друзями.

· Учитель може запропонувати учням способи боротьби з прокрастинацією, наприклад “метод помідора” 1 , який полягає в тому, що навчання планується невеликими відрізками часу (близько 20 хвилин), упродовж кожного з яких блокується будь-яка можливість відволіктися від основного завдання. Найкраще для цього задіяти таймер — кухонний, у мобільному телефоні чи на веб-сайті (від кухонного таймера у вигляді помідорчика й походить назва методу). Після періоду навантаження йде невеликий період відпочинку (5-10 хвилин), упродовж яких можна відволіктись, переключитись на іншу діяльність (послухати музику, перекусити, випити води, переглянути соціальні мережі тощо). Важливо дотримуватись дисципліни і не відволікатись на ці речі впродовж часу, відведеного на активну роботу. Така побудова навчального часу дисциплінує й дозволяє отримати відчутний результат незалежно від настрою чи натхнення до навчання, які можуть самі по собі не з’явитися в умовах самостійного планування часу.

· Труднощі є невід’ємною частиною навчального процесу, тому важливо наголосити на конструктивному ставленні до помилок та провалів, які неодмінно трапляються з кожним. Можна запропонувати кілька стратегій виходу з таких ситуацій, наприклад: пошукати інше джерело інформації, відео на цю тему, інший підручник (в інтернеті доступні електронні версії підручників різних авторів — можливо, учень/учениця краще сприйматиме інформацію в альтернативному поданні). Можна спробувати сформулювати проблему словесно або схемою — досить часто в процесі формулювання інформації людина натрапляє на правильну стежину міркувань. І в будь-якому разі необхідно розповідати про принципи гнучкого мислення зростання, за якого людина переконана в тому, що успіх можливий завдяки не вродженим талантам, а наполегливій систематичній практиці. Невдачі за такого підходу стають цінним ресурсом для подальшого вдосконалення, і таке ставлення дозволяє гідно впоратися з помилками, які обов’язково трапляються як у навчанні, так і в іншій діяльності

· Не можна недооцінювати важливості дотримання принципів академічної доброчесності, самостійного виконання навчальних завдань, а також завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання. Варто наголосити на тому, що метою та результатом виконання завдань є не стільки оцінки, скільки набуття компетентностей. Можна спонукати учнів встановлювати власні цілі вивчення предмета чи окремої теми і фіксувати внесок кожного із завдань у досягнення тих цілей, відстежуючи прогрес та зростання власної майстерності.

Відсутність цифрових взаємодій

У деяких випадках, на жаль, неможливо організувати дистанційне навчання з застосуванням цифрових технологій. У такому разі вчитель/ка повідомляє перелік, обсяг, послідовність вивчення тем за наявним в учня підручником, а також перелік завдань, які необхідно виконати для досягнення передбачених результатів навчання. Якщо є змога, відбувається комунікація телефоном чи поштою, проте основну частину навчальної діяльності учень здійснює самостійно. Після повернення до звичних форм навчання таким учням необхідно надати особливу підтримку, скласти план індивідуальної діагностики та корекції результатів навчання

РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ

Формуючи розклад занять на час дистанційного навчання, найбільш доцільно комбінувати різні режими взаємодій: синхронний, асинхронний, з використанням як доступних підручників, посібників, робочих зошитів, так і онлайн-ресурсів та сервісів.

Якщо можливо забезпечити присутність більшості учнів на онлайн-заняттях, доцільно проводити відеоуроки. Для відсутніх необхідно дублювати матеріал відеозаписами (якщо цифрові пристрої та Інтернет доступні) або посиланнями на фрагменти підручників (для безмашинного опрацювання). Навчальні обговорення можуть бути синхронними (із застосуванням відео- чи аудіозв’язку) або асинхронними — відео-, аудіо- чи текстовими конференціями, чатами, форумами. За відсутності інших платформ можна організувати навчальні комунікації в системі обміну миттєвими повідомленнями чи електронною поштою, проте ці засоби більше підходять для індивідуальних консультацій, а не групової діяльності.

Онлайн-заняття проводяться на основі вже затвердженого розкладу на навчальний рік.

Уроки можуть розпочинатись за тим же графіком, що й передбачені розкладом заняття, проте тривалість їх може бути меншою.

Якщо можливо, варто оптимізувати загальний час навчального дня, скоротивши “вікна” між окремими уроками. У такому розкладі можна врахувати також графік трансляції уроків на телебаченні.

ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ ТА КОНТРОЛЮ

Повідомляючи учням завдання, окрім чіткої інструкції щодо порядку його виконання, вчитель має повідомити термін, до якого потрібно здати цю роботу.

Вчителі користуються таким оцінюванням:

Ø надавати учням достатньо часу на виконання завдань, з урахуванням можливих труднощів під час роботи з незнайомими платформами, перебоями функціонування інтернету.

Ø не допускати перевантаження учнів завданнями з різних предметів

Ø пам’ятати, що в дистанційному режимі учням потрібно більше часу, ніж у класі, щоб упоратись із більшістю завдань.

Ø Надавати диференційовані завдання, позначати деякі з них як необов’язкові або рекомендувати їх лише для окремих учнів.

Ø Деяку частину завдань можна не оцінювати, лише фіксувати факт їх виконання.

Ø Укласти інтерактивні вправи, після правильного виконання яких учень отримує кодові слова, з яких потрібно скласти цілу фразу.

Ø Скласти тест, у якому потрібно надавати не лише остаточну відповідь, але й проміжні. Такий тест може виконувати не лише контрольну, але й навчальну функцію: якщо учень самостійно не зміг виконати завдання, необхідність виконання покрокових дій спонукатиме до правильного алгоритму роботи.

Ø Застосовувати методи самоперевірки, а також взаємної перевірки учнів, надаючи їм критерії оцінювання та створюючи середовище коментування робіт (наприклад, у сервісах Google: документах, презентаціях, блогах тощо).

Ø Надавати критерії оцінювання роботи, рубрики, перевірні списки — разом із формулюванням завдання, щоб учні могли зорієнтуватись, у якому напрямку рухатись і на що звернути особливу увагу.

Формувальне оцінювання має допомогти учням моніторити власний прогрес та рефлексувати щодо свого навчання. Тому виконані роботи доцільно супроводжувати зворотним зв’язком у вигляді коментарів і виставлених балів відповідно до критеріїв оцінювання.

Досить часто під час дистанційної роботи виникають проблеми з дотриманням академічної доброчесності. Важливо нагадувати про правила та відповідальність за їх порушення перед виконанням завдань. Можна скористатись цифровими можливостями перемішування порядку запитань та варіантів відповідей у ході тестування, а також використовувати різні варіанти завдань. Хоча електронні платформи дозволяють налаштувати жорсткі умови прийому завдань (обмеження часу виконання тестів та кількості спроб), не варто ними зловживати, зважаючи на нерівність технічних умов роботи учнів. Забезпечити абсолютну неможливість плагіату та списування в умовах дистанційного навчання дуже складно, тому варто зосередити зусилля на тому, щоб пропонувати такі завдання, які не можуть бути запозичені в інших — написати власну думку, описати процес розв’язання своїми словами, навести приклад чи дібрати ілюстрацію. Можна створювати галереї робіт учнів — демонстрація власної творчості часто спонукає до більш відповідальної та ретельної підготовки. “Низький поріг, висока стеля, широкі стіни” — це ті характеристики завдань, які найкраще підходять для дистанційного навчання (зрештою, для очного також). Низький поріг означає, що завдання доступне і досяжне для кожного учня. Ситуація успіху в поєднанні з підтримувальним зворотним зв’язком мотивує до виконання подальших завдань. Висока стеля передбачає, що завдання має кілька рівнів і не обмежує учнів, які можуть зробити більше й краще. Широкі стіни творять простір для власного вибору учня, показують застасовуваність теми в різних ситуаціях, передбачають творчий підхід до завдання. За умов дистанційного чи змішаного навчання такі завдання найкраще підтримують навчальну мотивацію учнів.

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ І ПРОБЛЕМА СПИСУВАННЯ

Дистанційне навчання створює нові виклики для дотримання норм і правил академічної доброчесності. Для учнівства виникає можливість списування, для вчительства постає проблема справедливого оцінювання.

Розраховувати на високий рівень академічної доброчесності можуть ті шкільні спільноти, які культивували її постійно під час очного навчання, де була вибудувана довіра між учасниками освітнього процесу.

Тому в нашій школі розроблені педагогічні прийоми, які можуть спонукати дітей чесно й самостійно виконувати завдання:

Ø заохочувати і хвалити учнів, у разі виконання роботи самостійно;

Ø давати робочі завдання, де рівень складності наростає від елементарного до дуже складного (якщо дитина виконала завдання лише до половини, вчитель/ка дякуватиме за зроблену роботу і пояснить складніший матеріал додатково);

Ø давати індивідуальні завдання кожному хоча б раз на кілька тижнів, можна вибірково;

Ø даватиме завдання з готовими відповідями з проханням спробувати спочатку виконати завдання самостійно, не підглядаючи, а якщо щось незрозуміло — звернутися за роз’ясненнями до вчителя/вчительки;

Ø даватиме завдання, які передбачають власні міркування та висловлення власної думки дитини, а не вибір з готових відповідей.

Але найголовніша профілактика списування — розумна помірність навантаження. Часто діти списують через надмірну кількість. Учителям, особливо під час дистанційного навчання, коли учні значну кількість матеріалу мають опанувати самостійно, варто чітко вимірювати і прогнозувати час, який знадобиться дітям на виконання завдань, а також узгоджувати в педколективі графік перевірних робіт, щоб зберігати рівномірний розподіл навантаження протягом робочого тижня.

Класні керівникам оперативно готують та доводять до відома учнів та батьків своїх класів інформацію про режим роботи закладу, розклади уроків та розклади онлайн-уроків. Відповідна інформація висвітлюється на сайті закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 16

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.